MS Windows
briani 27239
Hardware installations problem
Fra : Nederbasse

Dato : 01-10-07 07:17

Hej

Efter en motherboard skift kan jeg ikke installere mit PCI tv kort ordentlig
Video grabber delen bliver installeret men tv tuneren kan ikke installeres,
guiden skutter med:
"Hardwaren kunne ikke installeres da der ikke er oplysninger om hardwaren"

Jeg har goglet mig frem til at det kan være inf filen der er problemet men
det har virket før
Nogen der har en ide?

XP Pro med sp2 og alle opdateringer

Lars

Fra : Jama

Dato : 01-10-07 11:37

"Nederbasse" <ln@noham.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har goglet mig frem til at det kan være inf filen der er problemet men

Jeg tror det hænger sammen med den måde, du installere dit program på. 1.Har
du gjort det gennem setup. exe filen i kør. 2.Eller i enhedshåndtering, hvor
der eventuelt har været et ? for Hardwarens driver ikke har været install.
3.Eller måske gennem Ny Hardware install. Prøv en af disse måder her, man
kan install. en Hardware på flere måder, det kan sommetider være lidt
besværligt, at få visse Hardware driver install.
Mvh.Jama

Fra : Nederbasse

Dato : 01-10-07 12:22

SNIP
> [...]
> af disse måder her, man kan install. en Hardware på flere måder, det kan
> sommetider være lidt besværligt, at få visse Hardware driver install.

Guiden Nyt hardware kom op da jeg bootede efter jeg havde sat kortet i

Video grabber delen blev installeret men ikke tuner delen der så fik et ? i
enhedshåndteringen.
Jeg har brugt guiden Nyt hardware uden held og alle andre måder jeg kan
komme i tanke om.
Mit gæt er at en opdatering har gjort .inf filen ikke virken mere men jeg
ved ikke hvad der skal rettes eller hvad jeg skal se efter.

Jeg kan installere andre drivere der ikke virker ret godt men de kan
installeres så kortet virker.
Der er ingen setup.exe fil på den originale cd

Lars

Fra : Jama

Dato : 01-10-07 18:27

> [...]
> installeres så kortet virker.
> Der er ingen setup.exe fil på den originale cd

Prøv at afinstallere PCI tv kortet, og så fjerne alt, hvad der er tilbage af
driver etc. i regedit. Gå ind i regedit/rediger/søg, her skriver du så
navnet på PCI tv kortet og trykker på find næste og så er det bare at
slette, men pas på det er det rigtige du sletter. Det er ikke ufarlig, men
hvis du har lidt PC forstand og ellers ikke sletter uden at se om det er TV
kortets driver etc. Så prøver du igen, at installere TV kortet. Du bør nok
tage Backup på Regedit så du kan gå tilbage, hvis du gør noget galt. Jeg gør
dette tit når jeg har et program, der ikke kan unistalls
Jama.