MS Windows
briani 27239
Ny konto?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 26-09-07 13:21

Når jeg opretter en ny konto eller aktiver gæste kontoen i XP, så følger
alle mine ikoner med fra admin. kontoen? Kan jeg ikke oprette en ny konto
der er tom?

// Sid

Fra : jda

Dato : 26-09-07 22:33

Wed, 26 Sep 2007 14:21:12 +0200 hamrede sls(2770) i tastaturet og der stod
i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> alle mine ikoner med fra admin. kontoen? Kan jeg ikke oprette en ny konto

Alt hvad du har fra 'all users' følger med. Det vil sige ikoner fra
installerede prgarmmer etc. Hvis du går ind og kigger i '\documents and
settings\all users\skrivebord\' så kan du se hvad der kommer med fra start.
'\documents and settings\%username%\skrivebord\' er derimod en privat mappe
som andre ikke har ret til
--
Jakob

Fra : sls\(2770\)

Dato : 27-09-07 09:45

"jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> start.
> '\documents and settings\%username%\skrivebord\' er derimod en privat

Jo tak, men kan jeg ikke oprette en konto hvor der ikke følger noget med?

Fra : Hans

Dato : 27-09-07 12:08

sls(2770) wrote:
> "jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse

> Jo tak, men kan jeg ikke oprette en konto hvor der ikke følger noget
> med?

Nej.

Hans

Fra : sls\(2770\)

Dato : 27-09-07 12:30

> Nej.

Det var da irrerterne, jeg kan ikke engang slette de ikoner på den nye konto
jeg ikke skal bruge.
Men jeg kan heller ikke gøre mapper på min egen konto prvate, hvordan kan
jeg gøre det, evt. et helt drev?

// Sid

Fra : jda

Dato : 28-09-07 12:00

Thu, 27 Sep 2007 10:45:29 +0200 hamrede sls(2770) i tastaturet og der stod
i dk.edb.system.ms-windows:

> "jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse

> Jo tak, men kan jeg ikke oprette en konto hvor der ikke følger noget med?

Du kan fjerne tingene fra 'all users' mappen og lægge dem over i din egen.
På den måde kan du få skrivebordet til at være tomt. Men fidusen med 'all
users' er jo at indeholder eks. ting til programmer der er installerede som
alle brugerne skal have adgangn til. Og de samme links går igen under start
-> alle programmer med mindre du også flytter dem der
--
Jakob