MS Windows
briani 27239
Service Pack 2 "æder" min internetforbinde~
Fra : Preben Kaas

Dato : 21-09-07 18:56

Jeg har nu for 6. gang forsøgt at installere SP2 på min komputer, som
har installeret Windows XP Home Edition.
Selve installationen forløber uden problemer, men når komputeren
genstartes er det ikke mere muligt at tilslutte internet.
Både IE, Firefox, Outlook Express og Forte Agent melder fejl og kan
ikke tilslutte.

Nogen som også har oplevet dette og ved hvordan jeg kan løse
problemet, så jeg kan komme videre.

mvh
Preben
ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Peter

Dato : 21-09-07 22:28

"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke tilslutte.
>
> Nogen som også har oplevet dette og ved hvordan jeg kan løse

Gå på denne adresse og download LSP-fix.exe:
http://cexx.org/lspfix.htm

PeterB

Fra : John

Dato : 21-09-07 22:57

"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nu for 6. gang forsøgt at installere SP2 på min komputer, som
> har installeret Windows XP Home Edition.

Hvis din pc uden SP2 er/har været tilsluttet internettet, er det næsten
sikkert, at den er syltet godt til med 'snavs' og bør renses.

Forslag:

Afbryd forbindelsen til internettet, rens pc'en for virus fx med gratis AVG,
rens for spy fx med gratis SuperAntispyware, genstart pc'en og tilslut
internettet.

> Selve installationen forløber uden problemer, men når komputeren
> genstartes er det ikke mere muligt at tilslutte internet.

En hjælper:

WinSock XP Fix offers a last resort if your Internet connectivity has been
corrupted due to invalid or removed registry entries. It can often cure the
problem of lost connections after the removal of Adware components:
http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html

John

Fra : Jørgen E.

Dato : 22-09-07 10:53

> [...]
> ikke tilslutte.
>
> Nogen som også har oplevet dette og ved hvordan jeg kan løse

Fejlsøg dine netværksforbindelser. Med SP2 får du sikkerhedscenter som
du måske også bør give et kig.

Fra : Preben Kaas

Dato : 22-09-07 11:34

On Fri, 21 Sep 2007 19:56:14 +0200, Preben Kaas
<prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> wrote:

> [...]
>ikke tilslutte.
>
>Nogen som også har oplevet dette og ved hvordan jeg kan løse

Løsningen viste sig at være, at

Generic Host Process for Win 32 Services

skulle have tilladelse til at koble på nettet.
Efter et JA, så virker det hele.

I det "gamle" system før Service Pack 2 svarede jeg altil nej Generic

Iøvrigt skal I have tak for givne forslag til løsning af problem.

mvh
Preben
ved mail fjern xxxx
www.prebenkaas.dk