MS Windows
briani 27239
Program til kategorisering af filer?
Fra : Rado

Dato : 21-09-07 18:10

Findes der et program der kan kategorisere filer i "virtuelle mapper"
via shortcuts/genveje? Dvs. således at filerne forbliver på deres
pladser i filsystemet, men samtidig ligger de som genveje i de
virtuelle mapper som man har tilføjet filerne til, i en helt anden
orden?

F.ex., man har 342 dokumenter af forskelige typer liggende spredt
rundt omkring i filsystemet, man associerer så via genveje alle disse
filer (f.ex. via højreklik: "send til kategori(submenu med
kategorier)" med en eller flere virtuelle mapper i programmet, f.ex.
"Alle Dokumenter", "Alle PDF dokumenter", "Alle Word dokumenter",
"Alle dokumenter om hunde", "Alle dokumenter om katte" osv.

--
Rado

You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their
backs.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 22-09-07 23:33

"Rado" wrote

> Findes der et program der kan kategorisere filer i "virtuelle mapper"

Så vidt jeg husker bruger du Vista, kan du ikke bruge søge-funktionen
hvor du søger efter bestemte dokumenttyper og så gemmer søgningen?

> "Alle dokumenter om hunde", "Alle dokumenter om katte" osv.

I Vista stifinder i dokument-foldere er der en funktion hvor man kan
tilføje mærker og kommentarer til dokumenter, du kan i søge-funktionen
søger efter både mærker og kommentarer til dokumenter og gemme den søg-
ning.

I nogle foldere har du ikke funktionen med mindre du ændrer skabelonen som
anvendes fra Alle elementer til Dokumenter eller en af de andre media-
typer:

højreklik på folderen | Egenskaber | fanebladet Tilpas | vælg den ønskede
skabelon i toppen af dialogboksen.

Fra : Rado

Dato : 23-09-07 07:45

On Sun, 23 Sep 2007 00:33:10 +0200, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<example@example.com> wrote:

>"Rado" wrote

>Så vidt jeg husker bruger du Vista, kan du ikke bruge søge-funktionen
>hvor du søger efter bestemte dokumenttyper og så gemmer søgningen?

Det gør jeg nu ikke, jeg bruger XP og Win2000.

> [...]
>tilføje mærker og kommentarer til dokumenter, du kan i søge-funktionen
>søger efter både mærker og kommentarer til dokumenter og gemme den søg-

OK, det lyder brugbart. Tror dog ikke jeg vil opgradere til Vista blot
for at få den funktion. Men ellers tak for budet...