MS Windows
briani 27239
Windows lukker ikke ned
Fra : JA

Dato : 19-09-07 20:10

Hej
Håber I kan hjælpe - min computer vil pludselig ikke lukke ned. Når jeg
prøver at lukke comp., stopper den ved den blå "windows lukker"-skærm. Den
eneste måde, jeg kan slukke den helt på, er ved at holde "tænd/sluk"-knappen
nede...

Jeg har tjekke den for virus og div. spyware og fandt også noget - men det
var åbenbart ikke problemet.

Er der nogen, der har en idé til, hvad der kan være galt?

Mvh Jan Andreasen.

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 23-09-07 15:50

"JA" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var åbenbart ikke problemet.
>
> Er der nogen, der har en idé til, hvad der kan være galt?

Er du sikker på, at alle evt. igangværende programmer er lukket ned?
I hvert fald har jeg været ude for, at hele herligheden er gået i stå, når
eller
hvis et program ikke har været lukket.
Der kan også forekomme programmer, som ligger i baggrunden og arbejder,
og som så ikke bliver lukket ned. F.eks. "uønskede" programmer.
Prøv evt. at se på de programmer, som starter op med Windows. Det kan
du se i joblisten.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : JA

Dato : 23-09-07 22:43

Hej Hans-Jørgen
Jeg har kigget efter i joblisten, og umiddelbart ser det ikke ud til, at der
er nogle prgr., der hænger.
Alt ser normalt ud, indtil den skal lukke og kommer til den blå
windows-lukkes skærm.

Mvh Jan A.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-09-07 10:33

JA <a@a.dk> wrote:

> Jeg har kigget efter i joblisten, og umiddelbart ser det ikke ud til, at der
> er nogle prgr., der hænger.
> Alt ser normalt ud, indtil den skal lukke og kommer til den blå
> windows-lukkes skærm.

Så kig i Loggene. Højreklik på Denne Computer og vælg Administrer.

Fra : JA

Dato : 26-09-07 20:09

Hej Axel
Der er en masse "Service Control Manager"-meddelelser under mappen System,
hvor f.eks. "Tjenesten Remote Access Connection Manager skiftede tilstand
til kører". Der er også mange, hvor der er tjenester, der skifter fra kører
til lukker.
Er det normalt? Eller er det i disse "service control manager"-meddelelser,
jeg skal finde problemet?

Under mappen Programmer, kan jeg se, at der er en masse oplysninger også.
Næsten dem alle sammen er noget med Messenger. F.eks.: "The database engine
is initiating recovery steps." og "MsnMsgr (1120) \\.\C:\Documents and
Settings\JA\Lokale indstillinger\Application
Data\Microsoft\Messenger\test@hotmail.com\SharingMetadata\Working\database_9404_83A3_483_86C8\dfsr.db:
The database engine has begun replaying logfile \\.\C:\Documents and
Settings\JA\Lokale indstillinger\Application
Data\Microsoft\Messenger\test@hotmail.com\SharingMetadata\Working\database_9404_83A3_483_86C8\fsr.log."

Kan det måske være Messenger, der laver problemer? Jeg kører med Windows
Live Messenger.

Mvh Jan A.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 02-10-07 13:37

JA <a@a.dk> wrote:

<snip>

> Kan det måske være Messenger, der laver problemer? Jeg kører med Windows
> Live Messenger.

Du kan søge på Google med fejlmeddelserne for at få en ide om hvad der
kan være galt. Eksempelvis sådan her:

Results 1 - 10 of about 188 for "The database engine is initiating
recovery steps". (0.31 seconds)

Du skal prøve dig frem, een for een.

Er det en tjeneste, så gå ind under tjenester og prøv i første omgang
med at stoppe den du har mistanke til og så luk ned og se om det ikke
har hjulpet.