MS Windows
briani 27239
Drifttid i XP
Fra : Kurt G

Dato : 18-09-07 15:38

Jeg har en bærbar med XP.

Kan man ikke et eller andet sted få at vide, hvor lang tid PC-en har været
tændt?

Mvh Kurt

Fra : Bjarne

Dato : 18-09-07 16:08

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i meddelelsen
> Jeg har en bærbar med XP.
>
> Kan man ikke et eller andet sted få at vide, hvor lang tid PC-en har været
> tændt?
>
> Mvh Kurt

Prøv : Kontrolpanel - Nætværksforbindelser - Lan-forbindelse - Status
for Lan-forbindelse

MVH Bjarne

Fra : Kurt G

Dato : 18-09-07 16:21

"Bjarne" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i meddelelsen

> Prøv : Kontrolpanel - Nætværksforbindelser - Lan-forbindelse -
> Status for Lan-forbindelse
>
> MVH Bjarne

Jeg glemte at præcisere, at det var den samlede drifttid, jeg er
interesseret i!
Det kan jo være, at det er tiden at udskifte pga slitage!

Kurt

Fra : Jama

Dato : 18-09-07 16:43

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> Jeg har en bærbar med XP.
>
> Kan man ikke et eller andet sted få at vide, hvor lang tid PC-en har været
> tændt?
>
> Mvh Kurt

Ja med denne, den angiver det hele.
>http://www.dumeter.com/
Mvh.Jama

Fra : Kurt G

Dato : 18-09-07 17:00

"Jama" <non-paed@c.dk> skrev i en meddelelse

> "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse

> Ja med denne, den angiver det hele.
> Mvh.Jama
Er det ikke kun til at kike på netværk med?

Kurt

Fra : Akadut

Dato : 18-09-07 17:03

"Jama" <non-paed@c.dk> skrev i en meddelelse

> "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse

> Ja med denne, den angiver det hele.
> Mvh.Jama
Med tilbagevirkende kraft?

Fra : Kurt G

Dato : 18-09-07 22:05

Det var nok noget af det rette. Det kan viseharddiskens on-tid og det er
godt nok!
Tak.
Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 18-09-07 19:48

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> Jeg har en bærbar med XP.
>
> Kan man ikke et eller andet sted få at vide, hvor lang tid PC-en har været
> tændt?
Jeg må nok præcisere, at det er al den tid, som PC-en har været i brug siden
installationen af operativsystemet!

Kurt

Fra : Asle Bjerva

Dato : 18-09-07 20:05

Kurt G wrote:
> "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse

> Jeg må nok præcisere, at det er al den tid, som PC-en har været i
> brug siden installationen af operativsystemet!
>
> Kurt

Hver gang men starter opp Windows XP (egentlig alle versjoner fra og med
W2000 og nyere) skrives dette i en logg.
Det finnes et utemerket gratis program som gjør oppslag i denne meget
enkelt:
Programmet krever ingen installering det er kun en front-end for
eventloggen.
"PC Usage Viewer 2" fra http://www.pointstone.com/products/
Se nederst under "Free Programs". Der er det også en del andre nyttige
programmer for å analysere PCbruk..

Ditt problem er at Eventloggen som Windows skriver i, er satt opp med
lagring av data kun to måneder tilbake i tid,
så del eldre historien er tapt...

--
AsleB;Oslo

Fra : Kurt G

Dato : 18-09-07 21:03

"Asle Bjerva" <abuse@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ditt problem er at Eventloggen som Windows skriver i, er satt opp med
> lagring av data kun to måneder tilbake i tid,

Tak for hentet.
Jeg husker måske galt, men jeg mener, at have fået at vide eller læst, at al
drifttid gemmes et eller andet sted.
Men det kan selvfølgelig være, at det er i BIOS registreringen foregår.

Jeg vil prøve det anbefalede program, det giver dog en ide om drifttiden.

Kurt

Fra : kep

Dato : 18-09-07 21:15

> [...]
> Men det kan selvfølgelig være, at det er i BIOS registreringen foregår.
>
> Jeg vil prøve det anbefalede program, det giver dog en ide om drifttiden.

Prøv at hente HDD Health
http://www.panterasoft.com/

Kig under : Extended Info -> Power-On-Hours - jeg tror
det er drifttiden.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-09-07 11:31

kep wrote:

> Prøv at hente HDD Health
> http://www.panterasoft.com/
>
> Kig under : Extended Info -> Power-On-Hours - jeg tror
> det er drifttiden.

Flg. kan jeg bare ikke få til at passe:
Power-On Hours         1195 minuties (hours)

Siden 11/11-06 har min maskine højst været slukket i 4 uger og der er
ingen powerdown på disken.

Jesper Poulsen

Fra : kep

Dato : 19-09-07 11:48

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Flg. kan jeg bare ikke få til at passe:
> Power-On Hours 1195 minuties (hours)
>
> Siden 11/11-06 har min maskine højst været slukket i 4 uger og der er
> [...]
Min står på 1.275.227 min. og den er ca. 3½ år gammel
Det synes jeg passer godt nok.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-09-07 12:06

kep wrote:

> Min står på 1.275.227 min. og den er ca. 3½ år gammel
> Det synes jeg passer godt nok.

Hvorfor passer det så ikke med min maskine?

Jesper Poulsen

Fra : kep

Dato : 19-09-07 12:11

> Hvorfor passer det så ikke med min maskine?
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Jeg må blive dig svar skyldig

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-07 13:14

"kep" <kepFJERN@postkasse.net> wrote in message

> [...]

Nu er det jo egentlig et harddisk-tool (HDD), så måske det passer med hvor
længe din harddisk har siddet i?

mvh
///M

Fra : Akadut

Dato : 19-09-07 13:16

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse
> "kep" <kepFJERN@postkasse.net> wrote in message

> Nu er det jo egentlig et harddisk-tool (HDD), så måske det passer med hvor
> [...]
Med andre ord: Skidtet kan ikke anvende til seriøs angivelse af drifttid i
XP...

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-09-07 14:34

///M wrote:

> Nu er det jo egentlig et harddisk-tool (HDD), så måske det passer med hvor
> længe din harddisk har siddet i?

Disken har siddet i min maskine siden 11/11-06. Det er systemdisken.

Jesper Poulsen