opstartsproblemer... HJÆLP!
Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 10-07-01 18:51

Hej alle.

I går var jeg ude ved en veninde for at hjælpe med at sætte et modem i
hendes computer så hun kunne komme på internettet. Jeg åbnede
kabinettet(efter at have afmonteret alle kabler selvfølgelig), satte modemet
i, men da jeg så prøvede at tænde computeren ville den ikke starte op. den
bipper ikke bare én gang, men først to gange lige efter hinanden, og
derefter en hel masse gange med ca. et halvt sekunds mellemrum. Skærmen
starter op i ca. et sekund, hvorefter den går ud igen...

Er der nogen der kan sige mig hvad der kan være galt? Og hvad kan der gøres
ved det?

På forhånd mange tak!

Thomas

Fra : Henning

Dato : 10-07-01 19:33

On Tue, 10 Jul 2001 19:51:00 +0200, "Thomas M. Christensen"
<thomas.mc@YOUKNOWWHATTODO.get2net.dk> wrote:

> [...]
>derefter en hel masse gange med ca. et halvt sekunds mellemrum. Skærmen
>starter op i ca. et sekund, hvorefter den går ud igen...

Er du kommet til at skubbe til grafikkortet?

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 10-07-01 19:58

"Henning" <ingen@email.tx> skrev i en meddelelse

den

> Er du kommet til at skubbe til grafikkortet?

Det er ikke umuligt... vil den så reagere sådan? Kan jeg have ødelagt noget,
eller kan det skubbes på plads igen?

Fra : JYK

Dato : 10-07-01 21:52

Chek alle dine pci-kort og ram-blokke.
Hvis din veninde har en manual til sin pc (bundkort), kan du tyde bippene.
Gå evt. på netten hjemme hos dig (det behøver i selvfølgelig ikke begge to
*SS*) og søg efter bundkortet. Måske har producenten lagt manualen on-line.

Hvis ikke, så post bundkortets mærke og model her og/eller i
dk.edb.hardware.bundkort. Måske kan vi hjælpe dig, så du kan imponere din
veninde med din pc-viden *GG* (Håber du kan ta' en Joke. Der er jo
agutke-tid i medierne, så vi keder os lidt)

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________
"Thomas M. Christensen" <thomas.mc@YOUKNOWWHATTODO.get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:RhI27.279$XM.16829@news.get2net.dk...

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 10-07-01 20:00

"Thomas M. Christensen" <thomas.mc@YOUKNOWWHATTODO.get2net.dk> wrote in
message news:6jH27.217$XM.13984@news.get2net.dk...
> [...]
> hendes computer så hun kunne komme på internettet. Jeg åbnede
> kabinettet(efter at have afmonteret alle kabler selvfølgelig),
Hvorfor dog det? At fjerne kablerne beskytter ikke mod statisk elektrisitet,
og det er egentlig den eneste fare (så længe du ikke prøver at stikke tungen
ind i strømforsyningen naturligvis) - og lad helt være med at tabe
skruetrækkere, cola, kaffe m.m. ned i maskinen mens den kører!
> [...]
> derefter en hel masse gange med ca. et halvt sekunds mellemrum. Skærmen
> starter op i ca. et sekund, hvorefter den går ud igen...
Måske det er et defekt modem - prøv det i en anden maskine. Eller der er en
konflikt med et af de andre kort, prøv at have modemmet i uden andre kort
(med untagelse af grafikkortet). I nogle syge tilfælde kan det også hjælpe
at bruge en anden port.

Gennerelt set er langt den letteste metode dog at bruge et eksternt modem!
De giver generelt set MEGET få problemer sammenlignet med interne modems.

/Lars

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 10-07-01 20:07

"Lars Møllebjerg" <larsm@xs4all.nl> skrev i en meddelelse

> "Thomas M. Christensen" <thomas.mc@YOUKNOWWHATTODO.get2net.dk> wrote in
> message news:6jH27.217$XM.13984@news.get2net.dk...

defekt modem

Jeg glemte vist at skrive at problemet var det samme da jeg havde pillet
modemet ud igen.

> Gennerelt set er langt den letteste metode dog at bruge et eksternt modem!
> De giver generelt set MEGET få problemer sammenlignet med interne modems.

Det lyder rigtigt... men mit eget interne modem har nu altid kørt som det
skulle.

Thomas

Fra : Brian Hansen

Dato : 10-07-01 23:09

Prøv at "tælle" bip'ne, de fortæller hvad der er galt.

2-?-? er problemer med ram, prøv at tage ram'en ud og sæt dem i igen.

Brian

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 18-07-01 09:01

"Thomas M. Christensen" <thomas.mc@YOUKNOWWHATTODO.get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:6jH27.217$XM.13984@news.get2net.dk...
> [...]
> derefter en hel masse gange med ca. et halvt sekunds mellemrum. Skærmen
> starter op i ca. et sekund, hvorefter den går ud igen...

Det er ret vigtig at du tæller HVOR MANGE bip der kommer...

Bips er en del af POST (Power On Self Test)...

1 bip, som alle normalt hører betyder ALT OK

2 bip betyder hardwarefejl, og efterfølges af HVOR fejlen ligger.
....3 efterfølgende bips mener jeg er ram
....8 efterfølgende bip VED jeg er grafikkort

Andre kombinationer ved jeg ikke helt hvad er, men der er en lille
sandsynlighed for at det kan findes i manualen til motherboard.

> Er der nogen der kan sige mig hvad der kan være galt? Og hvad kan der
gøres
> ved det?

Tjaaa.... Er det 8 bip (du sagde en helvedes masse), så er det en tur ned
forbi skærmkorts-pusheren..