Tool til at overvåge ens ADSL-forbindelse
Fra : Hans Christiansen

Dato : 10-10-07 19:16

Hej,

Findes der et freeware-tool man kan downloade, som kan måle SNR margin, SNR,
signaldæmpning m.m. på ens
ADSL-forbindelse.

Jeg fandt noget der hed DMT DSL-TOOL (http://dmt.mhilfe.de/), men det virker
ikke med min FRITZ!Box Fon WLAN Annex A (Firmware version 08.04.26).

FritzBoxen har nogle indbyggede værktøjer til at måle på linien, men jeg vil
gerne have målingerne bekræftet med et
referenceværktøj.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-10-07 21:30

"Hans Christiansen" <hansi@virkerikke.ck> writes:

> [...]
>
> Jeg fandt noget der hed DMT DSL-TOOL (http://dmt.mhilfe.de/), men det virker
> ikke med min FRITZ!Box Fon WLAN Annex A (Firmware version 08.04.26).

Et sådant tool vil altid være specifikt for den ADSL hardware det
kører på.

Det er langt fra sikkert at alle ADSL modems har hardware som gør at
man kan måle disse ting under brug.

Kai

Fra : Martin Schultz

Dato : 11-10-07 13:53

Hans Christiansen <hansi@virkerikke.ck> skrev 2007-10-10:
> Hej,
>
> Findes der et freeware-tool man kan downloade, som kan måle SNR margin, SNR,
> signaldæmpning m.m. på ens
> ADSL-forbindelse.

Du slags målinger kan kun laves ved hjælp af hardware. Du kan ikke lave
det via software.

MArtin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske