PIX515 og 3DES
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-10-07 09:39

Hvad kan man forvente af throughput på en PIX-515 (bemærk non-E version),
der kører en AES-256 tunnel uden accelerator kort.

Spurgte et par forskellige og fik osse 3 forskellige gæt, lige fra 2, 10 og
100Mbit.

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-10-07 19:37

On 10 Oct 2007 08:39:18 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

> Hvad kan man forvente af throughput på en PIX-515 (bemærk non-E version),
> der kører en AES-256 tunnel uden accelerator kort.

Ikke ret meget. Max 10 Mbps med 1500 B pakker, mindre med større.

> Spurgte et par forskellige og fik osse 3 forskellige gæt, lige fra 2,
> 10 og 100Mbit.

100 er fuldstændig urealistisk. Det var, hvad man fik med et VAC i en
515 (bortset fra, at det slet ikke kunne AES, men kun 3DES). 2-10 Mbps
er nogenlunde realistisk, afhængig af, hvad boksen i øvrigt laver.

-A

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 10-10-07 20:54

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> der kører en AES-256 tunnel uden accelerator kort.
>
> Spurgte et par forskellige og fik osse 3 forskellige gæt, lige fra 2, 10 og

Det afhænger af hvad du ellers laver på din PIX. Det ene af vores
firewall-sæt er PIX515 - jeg prøvede en gang at se hvad jeg kunne presse
i gennem en IPSec/3DES med det kørende setup. Det gik i ged ved ca. 5 Mbps.

Knus
Regnar

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-10-07 22:24

Regnar Bang Lyngsø <regnar@lyngsoe.eu> crashed Echelon writing

> [...]
> firewall-sæt er PIX515 - jeg prøvede en gang at se hvad jeg kunne
> presse i gennem en IPSec/3DES med det kørende setup. Det gik i ged ved

PIXen laver intet andet end at have denne ene site2site tunnel

--
Bjarke Andersen