Intern netværk i VISTA. Hvordan ?
Fra : Allan / Kolding

Dato : 09-10-07 20:11

Hejsa.

Under XP delte jeg blot hardiskene på alle pcérne i huset,
og kunne så tilføje div. netværksdrev på alle pcér.

Men efter jeg har fået VISTA kan komme på andre delte harddiske.

Jeg har delt div. harddiske igen, men hvis en anden pc skal ind på en
delt harddisk, som har Vista install. kommer medd. "Adgang Nægtet"
Dvs. jeg kan sagtens se hardisken på netværket men "adgang nægtet".
Ingen koder eller password er sat til.

Det er som om Vista blokere at andre pcér i huset kan komme ind.
Alle flueben er sat ved "Fuld brugerkontrol"

Jeg kan sagtens gå fra en Vista PC ind på en delt hardisk som har XP
install.

Netværket kører gennem en D-Link 4300 router.

Hvad er det Vista har, der gør at man ikke kan få adgang ?

--
Allan / Kolding

Byt om på allan og bruhn og fjern VÆK i mail

Fra : Chano Andersen

Dato : 09-10-07 21:43

Allan / Kolding wrote:
> Hvad er det Vista har, der gør at man ikke kan få adgang ?

Bedre sikkerhed, og måske en deaktiveret gæstekonto?

- Chano Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-10-07 21:53

On Tue, 09 Oct 2007 22:42:38 +0200
Chano Andersen <usenet@chanoandersen.dk> wrote:

> Bedre sikkerhed, og måske en deaktiveret gæstekonto?
>
> - Chano Andersen
Er det ikke også fordi man i Vista ikke kan dele på share niveau, og i
det hele taget har begrebet workgroup fået en anden betydning?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Chano Andersen

Dato : 09-10-07 22:01

Michael Rasmussen wrote:
> Er det ikke også fordi man i Vista ikke kan dele på share niveau, og i
> det hele taget har begrebet workgroup fået en anden betydning?

Det skal jeg ikke gøre mig klog på, jeg har ikke brugt vista siden jeg
droppede beta 2 på min bærbare. Jeg har også altid kørt med password på
mine brugerkonti, og samme login informationer på alle mine computere.

Men det var måske noget man kunne forsøge, altså at oprette de andre
brugere på vista maskinen, med samme password som på XP.

Men nu har jeg så en gratis (Og lovlig) Windows Vista Buissness
liggende, som jeg bare venter på at kunne brænde ud, så opdager jeg jo
nok hvad der er af sjove ting i den, som skaber problemer.

- Chano Andersen.

Fra : ShutEye

Dato : 09-10-07 23:13

> Men nu har jeg så en gratis (Og lovlig) Windows Vista Buissness liggende,
> som jeg bare venter på at kunne brænde ud, så opdager jeg jo nok hvad der
> er af sjove ting i den, som skaber problemer.

Så du ANER ikke engang hvor besværligt det er at danse med?

citat fra dig:
/*
Hmm.. Det lyder som noget "Jeg kunne ikke få det til at virke pga.
manglende viden, og for høje forventninger om at alle mine programmer,
der slet ikke er skrevet til Vista, bare ville virke med det samme uden
problemer.". Og derfor kan jeg ikke tage det seriøst.
*/

Jeg bruger ikke Vista på nogen af mine maskiner, så mine 'forventninger' er
nok lidt begrænsede.
Gennem tiden har jeg først skiftet OS når det har vist sig at være en god
ide - det mangler jeg at opleve med Vista.
Og du kan jo ikke ytre dig om brugen, da du jo ikke har det installeret.

Vista SKABER problemer.
Prøv det.
Oplev det.

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 11-10-07 10:02

ShutEye skrev den 10-10-2007:

> [...]
> - det mangler jeg at opleve med Vista.
> Og du kan jo ikke ytre dig om brugen, da du jo ikke har det installeret.

Til hvilket jeg stiller mig i opposition.
Hvis man gider sætte sig lidt ind i sagerne, virker det upåklageligt.
Vi har et blandet XP og Vista miljø med LAN, ingen problemer med at få
det til at spiille sammen. Aner jeg fordomme?
...::JMJ::..

Fra : ShutEye

Dato : 11-10-07 10:13

> [...]
> har et blandet XP og Vista miljø med LAN, ingen problemer med at få det
> til at spiille sammen. Aner jeg fordomme?

Fordomme i forbindelse med et OS?
Nok et lidt stærkt ord :)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-10-07 10:21

"ShutEye" <no@no.no> crashed Echelon writing

> Fordomme i forbindelse med et OS?
> Nok et lidt stærkt ord :)

Why? Der har længe været fordomme/religion i Linux vs Windows verdenen. Så
hvorfor ikke osse fordomme indenfor egne rækker.

--
Bjarke Andersen

Fra : ShutEye

Dato : 11-10-07 10:56

> Why? Der har længe været fordomme/religion i Linux vs Windows verdenen. Så
> hvorfor ikke osse fordomme indenfor egne rækker.

Det var mig han svarede og jeg svarede for mig selv.
Ingen fordomme her :)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-10-07 22:11

"Allan / Kolding" <bruhn.allan@VÆKstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> install.
>
> Netværket kører gennem en D-Link 4300 router.
>
> Hvad er det Vista har, der gør at man ikke kan få adgang ?

Vista forlanger, at der skal være logon med brugernavn, før man kan dele. Om
det også gælder på xp maskinerne skal jeg lade være usagt, men 2 pc.er med
vista skal have logon kode før man kan dele.

Kurt

Fra : PK

Dato : 18-10-07 21:41

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Om det også gælder på xp maskinerne skal jeg lade være usagt, men 2 pc.er
> med vista skal have logon kode før man kan dele.

Password adgang kan slås fra i Netværks- og delingscenter - har to Vista
PCer og en XP hvor det fungerer fint hvis alle PCer har samme
nætværksplacering og arbejdsgruppe

Peter