Router til fiberbredbånd
Fra : G Nielsen

Dato : 08-10-07 20:55

Jeg leder med lys og lygte efter en router der kan opfylde følgende:
"Køre PPPoE".
"Statisk (fast)IP adresse".
"Always on - altså tilsluttet hele tiden".
"Redial periode" - Så routeren selv kalder op og genskaber forbindelsen
efter feks. 30 sek., når den bliver afbrudt.
Linksys er de eneste jeg har fundet, der har "Redial periode", men de
har ingen fast IP adresse på PPPoE.
Er der nogen derude der kender en router der opfylder alle fire
betingelser. Det er lige meget om den er til trådløs eller kabel.
mvh. G.Nielsen

Fra : Svend

Dato : 08-10-07 21:06

G Nielsen wrote:
> Er der nogen derude der kender en router der opfylder alle fire
> betingelser. Det er lige meget om den er til trådløs eller kabel.

Hvilken udbyder ? Hvilken hastighed ?

mvh.
--
Svend

Fra : G Nielsen

Dato : 08-10-07 21:54

Svend wrote:

> Hvilken udbyder ? Hvilken hastighed ?
>
> mvh.

Udbyderen er Energi Midt Fiberbredbånd
Hastigheden er 6 / 6 Mbit.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-10-07 21:51

On Mon, 08 Oct 2007 21:55:26 +0200, G Nielsen <guni7850@gmail.com>
wrote:

> [...]

>Er der nogen derude der kender en router der opfylder alle fire
>betingelser. Det er lige meget om den er til trådløs eller kabel.

Jeg tror såmæn at alle bredbåndsroutere opfylder disse krav. Der er
ganske vist ikke mange routere med indstilling for 'redial period',
men de auto-connecter alligevel hvis forbindelsen ryger....

Lyder som om du sigter på EnergiMidt's fiberbredbaand hvor vi er mange
der oplever at forbindelsen ind-i-mellem går ned. Jeg tror nu ikke en
'redial period' indstilling vil hjælpe her: For routeren mister ikke
forbindelsen og/eller ip-adressen. Der er bare ingen data transport
over forbindelsen.

Jeg gætter på at det problem ligger hos EnergiMidt - og at de
efterhånden har fået styr på det - Det er i hvert fald flere måneder
siden at jeg har oplevet problemer med min fibernet forbindelse...

<mlr>

Fra : G Nielsen

Dato : 09-10-07 12:23

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> efterhånden har fået styr på det - Det er i hvert fald flere måneder
> siden at jeg har oplevet problemer med min fibernet forbindelse...

Du har fuldstændig ret i at Energi Midt kører langt bedre end tidligere.
Mit problem er, at jeg har en lille server kørende (derfor den faste
IP), og når forbindelse går ned, ofte om natten, får jeg ikke
forbindelse igen før jeg har slukket og tændt routeren(D-link DI604), og
da er der måske gået 6-7 timer. Jeg håbede derfor at en router med
"Redial period" kunne løse dette problem.
GNielsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-10-07 14:03

On Tue, 09 Oct 2007 13:22:48 +0200, G Nielsen <guni7850@gmail.com>
wrote:

> [...]
>da er der måske gået 6-7 timer. Jeg håbede derfor at en router med
>"Redial period" kunne løse dette problem.

Jeg har såmæn haft samme problem med min server i kælderen - Men som
sagt, efter sommerferien tror jeg kun den har drillet en enkelt
gang...

Jeg tror ikke at en router med "Redial period" vil løse problemet. Set
fra min router har forbindelse altid været OK, og den har bevaret
ip-adressen: Der har bare ikke 'gået data over fiberen'. En
dis-connect og re-connect har så fået data trafikken op at køre igen..

Jeg gætter på problemet ligger hos EnergiMidt - Det bedste du kan
gøre, er nok at beklage dig til de løser problemet....

<mlr>

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 10-10-07 21:02

G Nielsen wrote:

> [...]
> da er der måske gået 6-7 timer. Jeg håbede derfor at en router med
> "Redial period" kunne løse dette problem.

DI604 er så også noget at det billigste og værste fra dlink, har ikke
haft andet end problemer med den type. Som Michael skriver køb en næsten
hvilken som helst anden router.

I de mindre prislejer er linksys som regel en god handel.

/Lasse