Zyxel GS-108A
Fra : Bo Nielsen

Dato : 08-10-07 17:17

Hej,

Jeg har en Zyxel GS-108A som jeg har købt for et års tid siden. Den har en
sort front hvor der er
lysdiode indikering af 100/1000 Mbit/s, om pakkerne koliderer m.m.

Jeg har så idag købt en ny GS-108A da jeg ikke har porte nok, og den ny har
en sølvfarvet front
og kun een lysdiode for hver port, så man kan se om der er noget tilsluttet,
og om der er trafik.

Det er altså samme produkt i en ny udformning.

Spørgsmålet: Er der nogle her der ved om det er en forbedret udgave, eller
en "skrabet" version
under samme navn. Umiddelbart syntes jeg det var fint at man fik oplyst om
den kørte 100 eller 1000
på en given forbindelse...
Er der en der kender til produktet, og ved hvad der er ellers er ændret i
den nye udgave af GS-108A?

Mvh.

Bo

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 10-10-07 21:05

Bo Nielsen wrote:
> [...]
> på en given forbindelse...
> Er der en der kender til produktet, og ved hvad der er ellers er ændret i

Da det er en switch burde pakkerne ikke koliderer da de ikke broadcastes
(i normal drift). Hvis switchen overbelastes vil den typisk begynde at
broadcaste som en gammeldags hub.

Tror dioden på din gamle er et fra dengang samme chassis blev brugt til
deres hubs.

/Lasse