Router og Second Life
Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 08-10-07 09:58

Hejsa.....

Jeg spurgte før om router og nu her jeg købt en D-Link model d-100.

Når vi kører Second life igennem routeren har vi det problem, at vi kun kan
se 1 som da gangen. For dem, der ikke kender Second Life (SL) så er det
opbygget af sims, eller øer, som man så kan teleportere mellem.

Jeg har prøvet alt med selve programmet (så vidt min viden tillader), så er
der noget, jeg kan/skal gøre med routeren?

/Ole

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-10-07 10:32

"/Ole \(6000\)" <x@xx.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> kun kan se 1 som da gangen. For dem, der ikke kender Second Life (SL)
> så er det opbygget af sims, eller øer, som man så kan teleportere

Øhh hvad mener du præcis, forstår ikke din fejlbeskrivelse. Og hvad har du
præcist købt. Der findes iflg google og dlink.dk ingen Dlink D-100 router.

--
Bjarke Andersen

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 08-10-07 10:49

> [...]
> præcist købt. Der findes iflg google og dlink.dk ingen Dlink D-100 router.

Det er nok fordi, den hedder DIR-100, ups...

Men det jeg har problemer med er, at jeg af én eller anden grund ikke kan se
mere end én ø ad gangen, og det er kun når routeren er på. Kører jeg direkte
fra modemet, er der ingen problemer. Ellers virker alt fint med nettet, vi
har en TDC 15/1 forbindelse.
Jeg har kikket på SL's hjemmeside, men jeg kan ikke finde noget på det.
Håber jeg fik gjort mig lidt mere forståelig denne gang, hehe.

/Ole

Fra : Hans

Dato : 08-10-07 11:58

/Ole (6000) wrote:

> [...]
> Jeg har kikket på SL's hjemmeside, men jeg kan ikke finde noget på
> det. Håber jeg fik gjort mig lidt mere forståelig denne gang, hehe.

Her er lidt tekst sakset fra Second life supportsiden:

"Second Life needs to connect to ports 443/TCP, 12043/TCP, 12035/UDP,
12036/UDP, and 13000-13050/UDP. You should configure your firewall to allow
outbound traffic on those ports, and related inbound traffic."

Din DIR-100 har en SPI firewall, men jeg mener ikke der er andre muligheder
end at aktivere og deaktivere den. Den er mig bekendt ikke konfigurerbar, så
din eneste mulighed er nok at slå den fra, så spillet kan initiere den
udgående trafik.

Hans

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-10-07 12:59

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> crashed Echelon writing

> [...]
> konfigurerbar, så din eneste mulighed er nok at slå den fra, så
> spillet kan initiere den udgående trafik.

De fleste SOHO firewalls blokerer ikke udgående trafik. Denne gør
sandsynligt nok heller ikke.

--
Bjarke Andersen

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 08-10-07 12:59

> [...]
> muligheder end at aktivere og deaktivere den. Den er mig bekendt ikke
> konfigurerbar, så din eneste mulighed er nok at slå den fra, så spillet

Hej Hans...

Så kom det på plads, man skal gå ind i routeren, og så godt gemt allerbagert
i Bagindien, er der et flueben med "enable gamemode" så virker det igen...

/Ole