Tilslutning af USBprinter til Printserver ~
Fra : co@ch [4130]

Dato : 06-10-07 19:22

Jeg har købt Zyxel P-335 og havde ingen problemer med netværket...men store
problemer med printserveren

Printeren er en Canon MP500 og virker som USBprinter.

Softwaren kan kun installeres når printeren sidder til PC'en.

Printeren har jeg flyttet til Printserveren og kørt installationsprogammet.
Den finder både printserver og printer og tilslutter begge til hinanden.

Men hvad skal jeg foretage mig på PC'en?
Jeg kan ikke lave softwareninstallationen om uden at flytte printeren
tilbage...så det er ikke det.
Jeg har prøvet at dele printeren..det var heller ikke det.

Hvad er det så der er problemet?

Kan nogen hjælpe?
Ja jeg er grøn på dette område :-\

Bri@n

Fra : Preben

Dato : 06-10-07 21:09

"co@ch [4130]" <coach_fjern_@_dette_lite.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilbage...så det er ikke det.
> Jeg har prøvet at dele printeren..det var heller ikke det.

Hej Brian
Se i manualen..
Men kort
du skal ind i routeren menu med din browser http//192.168.1.1
og sætte din printer til.
derefter skal du have router cd i PCen og køre installationen...kan ikke
huske om det er den nederste menu
der du få sat printerporten op og læst driveren ind...
(måske er det godt at have brugt printeren direkte med kabel i PC)
Jeg har brugt det flere gange.
Nogen printere er lidt drillesyge fx HP1018 Zyxel sagde det er printeren -)
( når man flytter printer router og Pcer til en anden bygning finder den
ikke altid porten igen,
jeg har et mobilt undervisningsklasselokale)
men fx en HP1200 bare kører...
mvh
Preben

Fra : co@ch [4130]

Dato : 07-10-07 06:40

"Preben" <Preben@ugyldigadresse.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke altid porten igen,
> jeg har et mobilt undervisningsklasselokale)

Jeg har kigget i manualen...der står intet om tilslutningen af printeren.
Jeg har kørt programmet på CD'en og både printer og router er "parret".
I routeren's opsætning står den også som tilsluttet.
Men printeren står som "offline" i WinXP.

Har prøvet at ændre dette til "online", men så får jeg en fejl, hvis jeg
sender et job afsted.

Skal jeg lave netværk på PC'en (peer to peer) og/eller skal printeren deles?
Jeg læste et eller andet sted herinde at andre havde en del problemer med
printservere, så det er åbenbart ikke sådan "bare lige".

Bri@n

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-10-07 11:05

co@ch [4130] wrote:

> I routeren's opsætning står den også som tilsluttet.
> Men printeren står som "offline" i WinXP.

Du har sat printerporten i XP til at være en IP-adresse?

Jesper Poulsen

Fra : co@ch [4130]

Dato : 07-10-07 12:30

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Du har sat printerporten i XP til at være en IP-adresse?
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Øh nej, hvor skulle jeg vide det fra?
Der står intet om at jeg skal foretage andet end køre prommet på cd'en.
Programmet har tildelt printeren en IP adresse under installationen, men når
jeg nu kigger under porte er der ingen IP port tilføjet.
Underlig opsætningsfase.
Og helt uden nogen former for guide i manualen...mærkeligt.

Men jeg må se om jeg kan finde noget hos www.zyxel.dk ??

Bri@n

Fra : O. Skjold

Dato : 07-10-07 14:32

co@ch [4130] skrev i

<klip>

> [...]
> IP
> port tilføjet. Underlig opsætningsfase.
> Og helt uden nogen former for guide i manualen...mærkeligt.

Prøv som Jesper er inde på.

Kør guiden "Tilføj printer", vælg lokal printer, fjern "Find
automatisk....", opret en ny port: standard TCP/IP og indtast IP
på printserveren. Følg derefter anvisningerne i guiden.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : co@ch [4130]

Dato : 07-10-07 23:10

"O. Skjold" <5260.odense@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> automatisk....", opret en ny port: standard TCP/IP og indtast IP på
> printserveren. Følg derefter anvisningerne i guiden.

Wow...jeg bliver dygtigere og dygtigere...jeg gjorde som I skrev og voila

Se det var den ene printer...den fik IP 192.168.1.1. (samme som routeren).
Hvis jeg vil have konens PC til at bruge samme printer, hvad er IP adresse
så?

Bri@n

Fra : Chano Andersen

Dato : 08-10-07 06:58

co@ch [4130] wrote:
> Se det var den ene printer...den fik IP 192.168.1.1. (samme som routeren).
> Hvis jeg vil have konens PC til at bruge samme printer, hvad er IP adresse
> så?

IP adressen til printeren er naturligvis den samme.

- Chano Andersen