Cisco & IGMP
Fra : Brian Ipsen

Dato : 26-09-07 20:52

Hej

Jeg sidder med nogle cisco switche, som jeg gerne skulle have noget
multicast igennem.

Setup'et er i stil med:

Core switch <----> De-central switch 1 <-> switch 2

Multicast trafikken bliver smidt ind i core switchen... Slut-udstyr sidder
på hhv. decentral switch samt switch 2

Hvis en boks på switch 2 skal have en multicast stream igennem helt fra core
switchen - er det så nok at definere IGMP snooping op på alle switchene ?

Mvh
/Brian

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-09-07 21:35

On Wed, 26 Sep 2007 21:52:19 +0200, "Brian Ipsen"
<bipsen@andebakken.dk> wrote:

> Hvis en boks på switch 2 skal have en multicast stream igennem helt
> fra core switchen - er det så nok at definere IGMP snooping op på
> alle switchene ?

Nej, traditionelt kræves en multicast router, men på nogle boxe med
nogle software-versioner man man lave IGMP Snooping Querier.

Er source og receivers i samme VLAN? Hvilke switche er der tale om med
hvilke software-versioner?

-A

Fra : Brian Ipsen

Dato : 26-09-07 21:47

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> [...]
> nogle software-versioner man man lave IGMP Snooping Querier.
>
> Er source og receivers i samme VLAN? Hvilke switche er der tale om med

Det er samme VLA N

Core boksen er en Cisco 3750G-12S-S sammen med den 3750G-24TS-S - den i
midten er en 2960-24TC-L - og switch 2 er en Catalyst 2960-24TT-L (og der
kan ind imellem være en switch 3, som er koblet på en gigabit port i switch
2)

Software versionen har jeg ikke helt styr på endnu - men den seneste kan jeg
jo altid smide på .....

Mvh
Brian

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-09-07 22:13

On Wed, 26 Sep 2007 22:46:51 +0200, "Brian Ipsen"
<bipsen@andebakken.dk> wrote:

> Core boksen er en Cisco 3750G-12S-S sammen med den 3750G-24TS-S - den i
> midten er en 2960-24TC-L - og switch 2 er en Catalyst 2960-24TT-L

3750G kan godt lave IGMP Snooping Querier. Se på det, hvis du ikke
allerede har et SVI (interface vlan X) med en IP-adresse i det VLAN.
Hvis du har, så konfigurér i stedet multicast routing og pim på det
interface.

-A