80*50 konsol i RedHat?
Fra : Rander

Dato : 10-07-01 17:59

Hvordan får man consollen i en RedHat til at køre 80*50?

Jeg har fusket lidt med LILO, og så kører den også 80*50 mens den booter
kernen, men ligeså snart den når til de ting der hvor den skriver "[OK]"
(ved endnu ikke hvad det kaldes) hopper den tilbage til 80*25...
--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Når nogen dør, bliver de lagt ned i jorden, og så siger præsten:
"Af jord er du kommet, og der skal du blive".
Så tømmer han en spand jord i hovedet på dig. (Hans Petter, 9 år)

Fra : Kent Friis

Dato : 10-07-01 18:32

Den Tue, 10 Jul 2001 18:58:55 +0200 skrev Rander:
> [...]
>kernen, men ligeså snart den når til de ting der hvor den skriver "[OK]"
>(ved endnu ikke hvad det kaldes) hopper den tilbage til 80*25...

Siden Linux 2.2, er opløsningen styret af fonten. Dvs. stor font = få
linier, lille font = mange linier.

Mvh
Kent
--
Demokrati er lige som den 29. februar - begge dele forekommer
en gang hver fjerde år.

Fra : Rander

Dato : 10-07-01 18:40

Tue, 10 Jul 2001 17:31:54 +0000 (UTC) brugte Kent Friis 15 linier på at
fortælle dette til dk.edb.system.unix:

Okay, hvordan skifter man så font?

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Man kan godt blive skilt, bagefter man er blevet gift.
Så gifter man sig bare med en anden en. Sådan kan man
blive ved, indtil man er 24. (Oskar, 8 år)

Fra : Kent Friis

Dato : 10-07-01 19:17

Den Tue, 10 Jul 2001 19:40:26 +0200 skrev Rander:
>Tue, 10 Jul 2001 17:31:54 +0000 (UTC) brugte Kent Friis 15 linier på at
>fortælle dette til dk.edb.system.unix:

>Okay, hvordan skifter man så font?

setfont lat1-16.psfu
setfont lat1-14.psfu
setfont lat1-12.psfu
setfont lat1-10.psfu
setfont lat1-08.psfu

lat1 = latin1 (iso8859-1)
16 = størrelsen
psf = font-formatet
u = unicode-version

Navnene er fra SuSE 7.0 - førhen hed det lat1u-16.psf

Mvh
Kent

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 11-07-01 23:35