Vista smider Ip.
Fra : Seerup

Dato : 15-09-07 12:00

Fruen min har købt en ny bærbar. På denne er Vista Home.

Vi havde et gevaldigt hyr med at få den på nettet oprindeligt. Her hjalp det, at
disable den Norton-pakke maskinen blev leveret med.

Men den har en underlig vane med pluseligt at smide sin Ip. Gerne midt i at den
bliver brugt.

Hvad kan dette skyldes?

Nettet herhjemme består af tre maskiner, der hver kører Xp-pro.
Alle maskiner er direkte forbundet til en D-Link router (DL- 704P)
Routeren holder så forbindelsen til kabelmodemet/fællesantennen.

Anyone?

Seerup

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-09-07 12:38

On Sat, 15 Sep 2007 12:59:58 +0200, "Seerup"
<jp_seerup@this_out_hotmail.com> wrote:

>Fruen min har købt en ny bærbar. På denne er Vista Home.
>
>Vi havde et gevaldigt hyr med at få den på nettet oprindeligt. Her hjalp det, at
>disable den Norton-pakke maskinen blev leveret med.

Ok...

Efter min mening er Norton nu også noget fanden har skabt på en dårlig
dag

Når du sidder på lokale ip-adresser bag en bredbåndsrouter er det
tvivlsom om sikkerhedspakker som Norton vil give andet end besvær...

>Men den har en underlig vane med pluseligt at smide sin Ip. Gerne midt i at den
>bliver brugt.
>
>Hvad kan dette skyldes?

Aner det ikke

Men det kan være at routerens log og windows logbogen kan give et clue
der kan hjælpe dig og os på vej...

>Nettet herhjemme består af tre maskiner, der hver kører Xp-pro.
>Alle maskiner er direkte forbundet til en D-Link router (DL- 704P)
>Routeren holder så forbindelsen til kabelmodemet/fællesantennen.

DI-704P (og ikke DL-704P ?!) har ikke trådløst netværk, så det er
altså en kablet forbindelse der driller...

Så ville jeg som det første nok prøve med et andet kabel....

<mlr>

Fra : Seerup

Dato : 15-09-07 12:50

| Efter min mening er Norton nu også noget fanden har skabt på en dårlig
| dag

Også lidt min erfaring. Mage til grovæder, af systemressurcer skal man lede
længe efter.

| Aner det ikke
|
| Men det kan være at routerens log og windows logbogen kan give et clue
| der kan hjælpe dig og os på vej...

Routeren genererer ingen log (SVJV), og jeg fatter na-da af hvad Vista's log
siger.

| DI-704P (og ikke DL-704P ?!) har ikke trådløst netværk, så det er
| altså en kablet forbindelse der driller...

Korrekt, vi kører på trådede forbindelser herhjemme. Stoler ikke tå trådløst :o/

| Så ville jeg som det første nok prøve med et andet kabel....

Jeg vil ikke afvise at du kan have ret. Men omvendt lyder det da underligt med
en periodisk på et kabel?! Det er jo ikke sådan, at hun fiser rundt med
maskinen - tvært imod. Men det er da nemt at finde ud af, vi smider hende da på
en anden snor.

Seerup

Fra : Rander

Dato : 15-09-07 13:36

Seerup skrev noget i denne stil, den 15-09-2007 12:59:
> Men den har en underlig vane med pluseligt at smide sin Ip. Gerne midt i at den
> bliver brugt.
> Hvad kan dette skyldes?

Har maskinen fast IP eller tildelt af DHCP?

Det lyder mest som en DHCP-lease der udløber, fordi maskinen "glemmer"
at forny den. Så jeg ville nok i første omgang prøve at give maskinen
fast IP (hvis den ikke allerede har det)...

http://bamsepetting.dk

En kvinde vil købe hvadsomhelst, så længe hun tror, forretningen taber
penge på det. (Kin Hubbard)

Fra : Seerup

Dato : 15-09-07 14:53

> [...]
| fast IP (hvis den ikke allerede har det)...
|
| --
| Lars Rander ** Pil ikke ved min adresse ** :(){ :&:& };:

Her tror jeg du kunne have fat i noget.
Hun havde maskinen med på job fornyligt, og sys-op her ville ikke pille i noget,
da den, efter hans mening, har fast Ip. Det er dog ikke noget hverken hun eller
jeg har sat den til. Routeren står som DHCP og det kunne godt tænkes der kunne
være noget ad den vej. Det ser jeg lige på.

Seerup

Fra : Seerup

Dato : 15-09-07 14:57

........ Det ser jeg lige på.

Og det er så gjort. Jeg kan sgutte få lov at komme på min egen router!!!!!!!

Det finder jeg mig ikke i, så jeg vil nok omkring eg grej-pusher.
Hvilke routere kan håndtere Vista?

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 15-09-07 14:00

Seerup wrote:
> [...]
> Alle maskiner er direkte forbundet til en D-Link router (DL- 704P)
> Routeren holder så forbindelsen til kabelmodemet/fællesantennen.

Hej Seerup

Mon det er dette der spøger?:

Windows Vista kan ikke hente en IP-adresse fra visse routere eller fra
visse ikke-Microsoft DHCP-servere:
http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/928233/da

Af andre har jeg hørt at der skulle have kommet en hotfix fornylig?

-

The default gateway setting is lost when you wake a Windows Vista-based
computer from sleep:
http://support.microsoft.com/kb/933872

hilsen

Glenn

Fra : Seerup

Dato : 15-09-07 14:50

> [...]
|
| -
|
| The default gateway setting is lost when you wake a Windows Vista-based

Maskinen har ikke problem med at se hverken lokalnettet eller I-net. Problemet
kommer efter 2-6timers drift. Uden nogen forvarsel, og unde nogen
fejlmeddelelser i øvrigt. Den klipper ganske simpelt bare forbindelsen.

Der er ikke installeret noget obskurt software, der kunne skabe problemet. Der
er installeret Photoshop og Firefox som de eneste ikke MicroSoft app's.

Seerup