PHP og web services
Fra : MB

Dato : 08-10-07 21:35

Lad mig med det samme sige at jeg temmelig ny inden for PHP. Arbejder
normalt med Java og C#.

Jeg har som en test af PHP soap/web services lavet nedenstående stump kode,
men kan simpelthen ikke få det til at virke...

Kode:

<?php
try {
$client = new
SoapClient("http://www.webservicex.net/ValidateEmail.asmx?wsdl");
$mail = "mb@mbtrading.dk";
$result = $client->IsValidEmail($mail);
echo $result;
} catch(Exception $e) {
echo $e->getMessage();
}
?>

Exception:

System.Web.Services.Protocols.SoapException: Server was unable to process
request. ---> System.NullReferenceException: Object reference not set to an
instance of an object. at ValidateEmail.ValidateEmail.VerifyEmail(String
Email) at ValidateEmail.ValidateEmail.IsValidEmail(String Email) --- End of
inner exception stack trace ---

Er der nogen som kan fortælle mig hvad jeg gør galt???

På forhånd tak

Mvh

Morten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-10-07 23:19

On Mon, 8 Oct 2007 22:34:42 +0200
"MB" <mb_dk@get2net.dk> wrote:

> Kode:
>
> <?php
> try {
> $client = new
> SoapClient("http://www.webservicex.net/ValidateEmail.asmx?wsdl");
> $mail = "mb@mbtrading.dk";
> $result = $client->IsValidEmail($mail);
> echo $result;
> } catch(Exception $e) {
> echo $e->getMessage();
> }
> ?>

Da servicen anvender qualified ducument/literal, default i .NET, skal
parameteren medsendes indpakket i en php klasse, hvor attributterne
leksikografisk stemmer overens med servicens XML-schema.

<?php

class IsValidEmail {
/* string */
public $Email;