php4->php5 og sessions problem
Fra : Kim Emax

Dato : 08-10-07 17:43

Hejsa

Jeg sidder og undrer mig lidt, har flyttet noget fungerende php4 kode
over på et php5 system og så er session væk ved submit, er der noget
jeg skal være opmærksom på i den forbindelse?

setup:

index.php:
session_start();

include test.inc// der laver noget ala:

if($_GET[id]) {
$_GET[id] = $_SESSION[id];
<form metod="post"....>
<input type="submit" name="submit" value="submit">
</form>
}
elseif($_POST['submit'] {
print $_SESSION[id]; // men nu er det tomt?
}

mvh
Kim Emax

Fra : Kim Emax

Dato : 09-10-07 20:50

Det viste sig at være surftown, der har en mærkværdig server
opsætning, session.save_path er ikke sat og register_globals er slået
til? Nå, men det blev løst med en .htaccess, så render andre ind i
samme problem, så skal .htaccess indeholde:

php_value session.save_path '/tmp/'
php_value register_globals off

Kim Emax

Fra : Susanne Christensen

Dato : 10-10-07 19:16

Kim Emax <kimemax@gmail.com> skrev:
> [...]
>til? Nå, men det blev løst med en .htaccess, så render andre
ind i
>samme problem, så skal .htaccess indeholde:

Jeg har samme problem. Min webserver er opgraderet fra ver 4 til
ver 5. Session_save_path ligger nu i en mappe der hedder .tmp.

Hvor finder jeg .htaccess og hvor skal den placeres?

mvh
Susanne

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-10-07 21:04

On Tue, 09 Oct 2007 19:50:23 -0000
Kim Emax <kimemax@gmail.com> wrote:

> php_value session.save_path '/tmp/'
Du er bekendt med at session variable ikke gemmes krypteret?
/tmp som save_path betyder alle brugere på serveren, har fri adgang til
dine session data!

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kim Emax

Dato : 12-10-07 13:15

On Oct 9, 10:03 pm, Michael Rasmussen <m...@miras.org> wrote:

> Du er bekendt med at session variable ikke gemmes krypteret?

Jep

> /tmp som save_path betyder alle brugere på serveren, har fri adgang til
> dine session data!

Jep, det var et quickfix, da ingen af mine kunder kunne bruge deres
sites (der gemmes ikke farlige data i disse sessions). Tanken var at
lægge dem i et kundespecifikt session dir, men da det ikke umiddelbart
kunne lade sig gøre, såee... tror dog det skyldes at der ikke er
skriverettigheder for apache, men har ikke haft tid til at teste
det...

Kim Emax

Fra : Kim Emax

Dato : 12-10-07 13:18

On Oct 10, 8:16 pm, Susanne Christensen <susanne...@QAJHFmailme.dk>
(slet QAJHF) wrote:

> [...]
> ver 5. Session_save_path ligger nu i en mappe der hedder .tmp.
>
> Hvor finder jeg .htaccess og hvor skal den placeres?

Du laver en fil, der hedder .htaccess der indeholder de to linier jeg
har skrevet (medmindre du vil have register_globals slået til).
Windows vil så ikke give dig lov til at kalde filen .htaccess (den
bliver sur over .), så det må du omdøbe filen til i din FTP klient.

Hvilken udbyder bruger du? Du skal være opmærksom på at ikke alle
hosting udbydere tillader upload af .htaccess filer og er du i øvrigt
ikke sikker på at du mener /tmp?

Kim Emax

Fra : Kim Emax

Dato : 22-10-07 07:55

On Oct 16, 4:37 pm, Susanne Christensen <susanne...@ICUUJmailme.dk>
(slet ICUUJ) wrote:
> linier jeg
> (den
> klient.

> alle
> øvrigt

> Hej Kim
>
> Mappen hedder ganske rigtigt /.TMP.

Bemærk . mellem / og TMP

> Hvor skal jeg ligge filen .htaccess og skal den kun indeholde de
> to linier, som du har beskrevet?

I roden af det dir, hvor dine PHP filer ligger og vises på
webserveren. Opsætningen kan sagtens være:

~user/public_html // her ligger filer, der vises af webserveren
direkte, eks. www.domain.dk/sender.php
~user/logs
~user/include

nogle udbydere giver dig dog kun lov til at uploade til public_html

> Min php fil sender en mail, og det er det den ikke længere gør.
> Er mail kommandoen ændret fra version 4 til version 5?

nej, det er den ikke. Men måske parses den filextension du bruger
ikke, dog tror jeg ikke på at .php ikke bliver parset, men f.eks.
oplevede jeg fornylig at .phtml er ikke sat op hos surftown.

kan du lægge en fil op, der kalder phpinfo()?

Kim Emax