Dell Bærbar?
Fra : Familien Kock

Dato : 10-07-01 17:58

Hej alle!

Vi står for at skulle købe en ny bærbar computer, men er lidt i tvivl om
hvad vi skal købe. Vega 1000+ og Targa lyder næsten for billige til at det
kan være sandt - jeg kan ikke rigtig lide, at det er næsten umuligt at finde
reviews eller sites til ovennævnte, hvorfor vi p.t. hælder i retning af en
Dell Inspiron 8000. Er der nogen der har erfaringer med nogen af de
ovennævnte bærbare, eller kan anbefale nogle andre? Vi har sat en maxpris på
17-18.000 kr., den skal have DVD, 14.1" TFT skærm, netkort, TV-OUT og USB...

Med venlig hilsen
Samuel Kock

(Fjern tal fra email-adresse, så skulle den virke)

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 10-07-01 20:59

Jeg kender flere som bruger Dell's bærbare, og de kører meget fint, hurtige
og ikke det store bøvl at installere m.m. Og til en fornuftig pris, tjek
deres hjemmeside eller ring til dem, de har ofte "kampagner" hvor du kan få
ekstra 64mb RAM eller så med til samme pris.

Se også på deres "Inspiron 2500" hvor du pt. får en 14,1" med til samme
pris.

Telebutikken har også følgende tilbud:

Webtech Note 6300
Processor med 1000 Mhz Intel Pentium III
Hukommelse på 256 MB RAM
14.1" TFT farveskærm
Indbygget DVD drev
Indbygget Ethernet 10/100 Mbit
Harddisk på 20 GB
Internt 56K modem
Vægt på 3,4 kg
Inklusive Li-Ion batteri
Pris: 16999,-

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Deaster

Dato : 11-07-01 12:15

"Familien Kock" <Chicken123@mail123.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ovennævnte bærbare, eller kan anbefale nogle andre? Vi har sat en maxpris

> 17-18.000 kr., den skal have DVD, 14.1" TFT skærm, netkort, TV-OUT og

De billige no-name bærbare er noget værre hø, der er ikke andet end
problemer med dem.

Jeg har selv en Dell Latitude 700 Mhz, 256 Mb ram og 14,1" TFT skærm, den er
helt kanon, meget, meget driftsikker , den kører dog også Win2000, men den
er endnu ikke gået ned endnu, og selv Explorer har ikke lavet nogle fejl.
Jeg ved ikke hvor stor forskel der er på Inspirion og Latitude, men Dell
mente jeg ville være bedst tjent med Latitude da de skulle være de mest
driftsikre og rettet mod virksomheder, og Inspiron var med den nyeste
teknologi, men tilgengæld ikke helt så stabile og gennemprøvede.

Jesper (Deaster)
Some people are alive only
because it's illegal to kill them