Mail, spam, ascii-kode
Fra : Jens Jensen

Dato : 04-10-07 12:46

Hej NG
Tidligere var sådan at man blot skulle skrive en e-mail-adresse i
ascii-kode, og så kunne spamrobotterne ikke finde den.

Er det stadig sådan?

Mvh Ole

Fra : Dan Storm

Dato : 04-10-07 15:01

Jens Jensen skrev:
> [...]
> Tidligere var sådan at man blot skulle skrive en e-mail-adresse i
> ascii-kode, og så kunne spamrobotterne ikke finde den.

Da jeg ikke selv høster mails er jeg ikke ligefrem ekspert på området.
Men man bør kunne antage at i takt med vi finder på noget nyt finder
botterne sikkert også ud af at parse disse, hvis det ikke allerede er
lykkedes for dem.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Preben Pedersen

Dato : 04-10-07 15:59

Dan Storm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]

Jeg mener dette kan bruges men er ikke sikker.

<?php
$email = "minmail@mitdomæne.dk" // Skulle ikke kunne ses
?>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leonard

Dato : 04-10-07 16:29

On 04 Oct 2007 14:59:10 GMT, Preben Pedersen wrote:

> Jeg mener dette kan bruges men er ikke sikker.
>
> <?php
> $email = "minmail@mitdomæne.dk" // Skulle ikke kunne ses
> ?>

Ja, det skjuler adressen effektivt, for den kommer slet ikke frem
nogensteder.
Men så virker en tom linie ligeså godt, den vises heller ikke.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : ShutEye

Dato : 04-10-07 16:48

> Ja, det skjuler adressen effektivt, for den kommer slet ikke frem
> nogensteder.
> Men så virker en tom linie ligeså godt, den vises heller ikke.

Tak for det svar :)
Sad også og kløede mig i nakken ... hvad havde jeg overset for at DET kunne
virke?

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 04-10-07 17:26

Leonard wrote:
> Ja, det skjuler adressen effektivt, for den kommer slet ikke frem
> nogensteder.

Men alligevel ret relevant, eftersom det originale spørgsmål intet
nævner om php.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://gorilla.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-10-07 00:05

Preben Pedersen skrev:

> Jeg mener dette kan bruges men er ikke sikker.

> <?php
> $email = "minmail@mitdomæne.dk" // Skulle ikke kunne ses
> ?>

Det er ikke noget guldkorn. Det er PHP-kode og vil virke i en fil
der hedder .php til efternavn. Men hvis man senere i samme fil
udskriver indholdet af $email, vil den stå i klartekst på den
færdige side som brugeren modtager.

Hvis filen hedder .htm(l), vil det hele ganske rigtigt være
usynligt (og ubrugeligt).

--
Bertel

Fra : Leonard

Dato : 05-10-07 10:12

On Fri, 5 Oct 2007 01:04:41 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvis filen hedder .htm(l), vil det hele ganske rigtigt være
> usynligt (og ubrugeligt).

Øh, nej, så vil det hele jo bare blive vist ...

Fra : ShutEye

Dato : 05-10-07 11:14

> Øh, nej, så vil det hele jo bare blive vist ...

Ja sådan (som Leonard skrev) ville det da virke på den server jeg har
kørende :)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-10-07 11:37

Leonard skrev:

> Øh, nej, så vil det hele jo bare blive vist ...

Vil <? og ?> ikke blive opfattet som et ukendt tag?

--
Bertel

Fra : Leonard

Dato : 05-10-07 12:32

On Fri, 5 Oct 2007 12:36:57 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Vil <? og ?> ikke blive opfattet som et ukendt tag?

Jo, det har du ret i:

http://162.dk/test/email.html

Hverken FF eller IE6 viser noget, men mailadressen står nu klart og
tydeligt i kildekoden.

Fra : ShutEye

Dato : 05-10-07 16:21

> Vil <? og ?> ikke blive opfattet som et ukendt tag?

Du har ret!