Databsase og charset
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 30-09-07 20:23

Hej

Jeg er glad WordPress bruger.

I den nyeste version, 2.3, er der lidt problemer mht. tegnsæt.

Man bør bruge utf-8, men hvis man ikke har gjort det, så kan det give
problemer med æ, ø, å ved opdatering. Og så er det lidt svært at gøre noget
ved det.

Jeg ser at min database står til iso 8859-1, hvilket er et problem in spe i
mine øjne, jævnfør de problemer andre har haft.

Jeg ved at det ikke er uden problemer at skifte frem og tilbage. At gå fra
et tegnsæt til et andet kan give ballade og det er ikke reversibelt.

Hvad er så det smarte træk?

At skifte til utf-8 inden opdatering?

At lave backup og hvis tegnene bliver mærkelige, bruge sin backup og
importere som utf-8?

Lave backup med både iso 8859-1 og utf-8?

Ja, i det hele taget, hvad er den smarte tilgang?

På forhånd tak

Mark

http://mark.gazel.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 01-10-07 05:24

> Jeg ser at min database står til iso 8859-1, hvilket er et problem in spe
> i mine øjne, jævnfør de problemer andre har haft.

Jeg plejer ellers at have problemer med UTF-8, mens der ikke er problemer
med æ, ø og å med ISO 8859-1

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 01-10-07 09:02

> Jeg plejer ellers at have problemer med UTF-8, mens der ikke er problemer
> med æ, ø og å med ISO 8859-1

UTF-8 bliver standarden for WordPress og sikkert også resten af verden på et
tidspunkt, så det er derfor.

I øvrigt gik første opdatering fint. Så er der kun 5 installationer tilbage.

Med venlig hilsen

Mark