IE include ændrer sideopsætning.
Fra : Daniel Valentin

Dato : 27-09-07 16:52

Hej allesammen!

En irriterende ting jeg er stødt på:

Jeg har på denne side:
http://www.danwebs.dk/nordstjerne/
en menu der er includet med
<?php
include "menu.php";
?>
Menuen skulle gerne stå oppe mellem de øverste to streger.

Problemet er at når jeg bruger min include til menuen, rykker IE
hele menuen ned under nr 2 linje. Hvis jeg sætter menuen ind
istedet for at include den, sidder den hvor den skal (se siden i
firefox for at se det korrekt). Hvorfor gør den det? Det er
nøjagtig samme tekst. Har brugt includes til menuer masser gange
før, og er aldrig stødt på dette.

Mange tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leonard

Dato : 27-09-07 17:20

On 27 Sep 2007 15:52:07 GMT, Daniel Valentin wrote:

> Hvorfor gør den det? Det er
> nøjagtig samme tekst.

Når det bliver vist forskelligt, så er det ikke samme tekst.
Ved at kigge på kildekoden i notepad opdagede jeg et skjult tegn i
menuen på første linie. Fjern det og det ser rigtigt ud.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Daniel Valentin

Dato : 27-09-07 18:21

> Når det bliver vist forskelligt, så er det ikke samme tekst.
> Ved at kigge på kildekoden i notepad opdagede jeg et skjult tegn i
> menuen på første linie. Fjern det og det ser rigtigt ud.
Nogen chance for du kan være lidt mere specifik? Har stirret mig
blind på det tror jeg, og kan ikke finde tegnet du snakker om.

Fra : Leonard

Dato : 27-09-07 18:50

On 27 Sep 2007 17:21:00 GMT, Daniel Valentin wrote:

> Nogen chance for du kan være lidt mere specifik? Har stirret mig
> blind på det tror jeg, og kan ikke finde tegnet du snakker om.

I IE6 valgte jeg Vis Kilde og der er en firkant først på linien med den
første <a href ...

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 27-09-07 20:08

> I IE6 valgte jeg Vis Kilde og der er en firkant først på linien med den
> første <a href ...

Sjovt nok, så viste det tegn sig ikke i mit notepad.
Men jeg skulle på linien med den første <a href=... trykke 2 gange på
tilbagepilen for at komme op på linien over, så det er der.