Adresse i google maps
Fra : Søren Bay

Dato : 26-09-07 09:40

Hejsa

Jeg har nogle adresseinformationer og så ville jeg gerne lave et link
til Google Maps. Men hvordan får jeg overført vej, nummer, by og land,
når jeg har det som PHP variabler?

//Søren

Fra : Andreas Andersen

Dato : 26-09-07 10:00

"Søren Bay" <bay@cool.dk> wrote in message
> [...]
> Google Maps. Men hvordan får jeg overført vej, nummer, by og land, når jeg

Prøv:

<?php
$address = "$road $number, $city, $country";
?>
?>">Link til Google maps</a>

/Andreas

Fra : Søren Bay

Dato : 26-09-07 10:28

Andreas Andersen skrev:

> [...]
>
> Prøv:
>
> <?php
> $address = "$road $number, $city, $country";

Det virker perle - tak for den hurtige hjælp

//Søren

Fra : Asger Jørgensen

Dato : 26-09-07 11:13
Fra : Andreas Andersen

Dato : 26-09-07 11:26

"Asger Jørgensen" <Junk@Asger-P.dk> wrote in message
> Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan den færdige URL ender med at
> se ud.
> Jeg har ikke lige gang i PHP hvor jeg sidder nu, men jeg kunne godt bruge
> et link til google i mit windows program så folk kan finde vores firma.
> Kirkedalsvej 36
> 7130 Juelsminde
> Danmark

http://maps.google.com/maps?q=Kirkedalsvej+36,+7130+Juelsminde,+Danmark

/Andreas

Fra : Asger Jørgensen

Dato : 26-09-07 11:39

Hej Andreas

Helt perfekt.!

Rigtigt mange tak.

Venlig hilsen
Asger

Fra : Keld Nygaard

Dato : 02-10-07 14:29

> Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan den færdige URL ender med at
> se ud.

Alternativ:

Der er kommet en dansk hjemmeside, der bygger på google maps, findvej.dk
Der er helt suveræn til det med at angive en adresse i URL'en (ingen
parameternavne, specialtegn etc.)
http://www.findvej.dk/kirkedalsvej36,7130,Danmark

- og for en god ordens skyld, så har jeg intet med siden at gøre - jeg er
blot en tilfreds bruger.

Mvh
Nygaard
www.nygaard.eu

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-10-07 14:05

Keld Nygaard wrote:

> - og for en god ordens skyld, så har jeg intet med siden at gøre -

Vær du glad for det. Jeg søgte på Jernbanegade i Odense, men blev sendt til
København. Fik scrollet mig frem til ønsket adresse, men kunne ikke udskrive
kortudsnittet. Næ, giv mig krak, det virker.

> jeg er blot en tilfreds bruger.

Ikke jeg.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Keld Nygaard

Dato : 03-10-07 14:56

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse
> Vær du glad for det. Jeg søgte på Jernbanegade i Odense, men blev sendt
> til København. Fik scrollet mig frem til ønsket adresse, men kunne ikke
> udskrive kortudsnittet. Næ, giv mig krak, det virker.

Huh???
http://www.findvej.dk/jernbanegade,odense

Problemet er med krak, at de efter for godt befindende sagsøger folk for at
deeplinke til deres site. Det er helt legalt her.
Nygaard
www.nygaard.eu

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 03-10-07 14:58

> Vær du glad for det. Jeg søgte på Jernbanegade i Odense, men blev sendt
> til København. Fik scrollet mig frem til ønsket adresse, men kunne ikke
> udskrive kortudsnittet.

Jeg bemærkede også, at den vist kun dækkede Hovedstadsområdet - hvilket i
mange tilfælde er nok til mig.

> Næ, giv mig krak, det virker.

Er de ikke rimelig restriktive i forhold til deeplinks?

Fra : Leonard

Dato : 03-10-07 15:04

On Wed, 3 Oct 2007 15:05:03 +0200, Erik Ginnerskov wrote:

> Jeg søgte på Jernbanegade i Odense, men blev sendt til
> København. Fik scrollet mig frem til ønsket adresse, men kunne ikke udskrive
> kortudsnittet.

Monikke Peter Brodersen læser med her og finder en løsning.
Men hvordan du havnede i Kbh. når du søgte på Odense, det vil nok være
nemmere med en forklaring på hvad du skrev i hvilke felter, jeg kan i
hvert fald ikke få den til det ved at skrive Jernbanegade i det øverste
felt og Odense i det nederste.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-10-07 18:01

On Wed, 3 Oct 2007 16:04:10 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

> [...]
>nemmere med en forklaring på hvad du skrev i hvilke felter, jeg kan i
>hvert fald ikke få den til det ved at skrive Jernbanegade i det øverste

Hvis man går til forsiden uden at have indtastet noget eller der ikke
findes et resultat eller der er flere resultater (fx en søgning på
Jernbanegade uden bynavn), så har den ikke noget sted at gå hen.

For bare at vise et eller andet kort, så starter den blot i København
eller evt. den by, den besøgende kommer fra, hvis det kan findes ud
fra ip-adressen.

Jeg har dog overvejet at lade kortet starte over hele Danmark, så man
ikke tror, at det at kortet starter ved en by rent faktisk har noget
at gøre med den aktuelle søgning.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-10-07 21:31

Leonard wrote:

> Men hvordan du havnede i Kbh. når du søgte på Odense, det vil nok være
> nemmere med en forklaring på

Jeg skrev i browserens adressefelt:

http://findvej.dk/jernbanegade1,5000,odense

hvilket burde være ækvivalent til den adresse, Keld viste.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Leonard

Dato : 03-10-07 21:42

On Wed, 3 Oct 2007 22:31:25 +0200, Erik Ginnerskov wrote:

> Jeg skrev i browserens adressefelt:
>
> http://findvej.dk/jernbanegade1,5000,odense
>
> hvilket burde være ækvivalent til den adresse, Keld viste.

Den lander også lige midti Odense på min PC.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-10-07 06:09

Leonard wrote:

> Den lander også lige midti Odense på min PC.

Det gør den underligt nok også her nu. Uanset om jeg klikker på linket i dit
indlæg eller skriver adressen direkte i adresselinjen. Men i går blev jeg
altså jaget til kjøwenhaunstrup, hvad jeg så skulle det for.

I IE kan den også udskrive kortudsnittet. Men i FF får jeg kun linkboksen i
højre side.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk