Billed størelse med imagecreatefromstring(~
Fra : Christian Budde Chri~

Dato : 21-09-07 20:13

Hej

Jeg er igang med en side hvorpå det skal være muligt at indsætte
billeder, fra MySQL, vha. imagecreatefromstring()og det virker
skam også helt fint. Problemet er bare at jeg mangler en funktion
til at ændre længerne på billedet så jeg undgår at alt for store
billeder ødelægger designet, men samtidig at små billeder ikke
bliver strukket.

Jeg har set det muligt for funktionen imagecreatetruecolor(), men
kan det lade sig gøre for imagecreatefromstring()?

M.V.H Christian Budde Christensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : ShutEye

Dato : 22-09-07 10:02
Fra : Christian Budde Chri~

Dato : 22-09-07 14:23

ShutEye wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> http://www.php.net/manual/en/function.imagecopyresized.php

Så vidt jeg kan se virker denne metode ikke med funktionen
imagecreatefromstring()!?

Fra : ShutEye

Dato : 22-09-07 16:15

> Så vidt jeg kan se virker denne metode ikke med funktionen
> imagecreatefromstring()!?

//Først skal billedet ind i en variabel:
$img_source=imagecreatefromstring( INDSÆT SELV HER );

//Så laver du et tomt billede:
$img_result=imagecreatetruecolor( X-størrelse, Y-størrelse);

//Så kopierer og formindsker du:
imagecopyresized($img_result,$img_source,0,0,0,0,X-result,Y-result,X-source,Y-source);

Fra : Christian Budde Chri~

Dato : 22-09-07 18:06

> [...]
>
> //Så kopierer og formindsker du:
> imagecopyresized($img_result,$img_source,0,0,0,0,X-result,Y-result,X-source,Y-source);

Men det løser ikke mit problem, jeg skal have lavet en funktion der fx hvis billedet er
1000px x 1000px laver det til 10 px x 10 px, men hvis det er 100 px x 100px så lader den
det være...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-09-07 19:04

On 22 Sep 2007 17:06:24 GMT, Christian Budde Christensen
<budde_377@hotmail.com> wrote:

>Men det løser ikke mit problem, jeg skal have lavet en funktion der fx hvis billedet er
>1000px x 1000px laver det til 10 px x 10 px, men hvis det er 100 px x 100px så lader den
>det være...

Den problemstilling skal du vist forklare lidt tydeligere.

Men ellers er if vel din ven? :)

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Christian Budde Chri~

Dato : 22-09-07 20:12

Jeg skal bruge en funktion der kan skaffe sidelængderne på et billede jeg laver med
imagecreatefromstring() så vidt jeg kan se kan man kun gøre det ved funktioner som
imagecreatefromjpeg eller imagecreatefromgif eller imagecreatefrompng

Er der en funktion der kan skaffe sidelængderne på et billede som dannes vha
imagecreatefromstring

//budde

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-09-07 20:25

imagesx() og imagesy()

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Christian Budde Chri~

Dato : 22-09-07 21:58

Mange tak for hjælpen til jer alle, jeg fik samlet det hele til det man kan se
herunder:

<?

include "config.php";

$row = mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM picture WHERE
id='".$_GET[id]."'"));

$img_source=imagecreatefromstring($row['content']);

if(imagesx($img_source)>610){

      $ldwdt=imagesx($img_source);

      $ldlgt=imagesy($img_source);

      $pct=610/$ldwdt;

      $nwwdt=$ldwdt*$pct;

      $nwlgt=$ldlgt*$pct;

      $img_result=imagecreatetruecolor($nwwdt,$nwlgt);

      imagecopyresized($img_result,$img_source,0,0,0,0,$nwwdt,$nwlgt,$ldwdt,$ldlgt);

}

else{

      $img_result=$img_source;

}