Hjælp med <meta >med <asp!>
Fra : Martin Pries-Brøndbe~

Dato : 09-10-07 17:27

hej, jeg har et spørglsemål omkring det her:

charset=windows-1252">

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Pries-Brøndbe~

Dato : 09-10-07 17:29

sorry. kom til at trykke forkert!

hej, jeg har et spørglsemål omkring det her:

charset=windows-1252">

man gør det her fordi så man kan se hvad det er skrivet i.

men hvad hedder det hvis man også skal gøre det i asp?

tak på forhånd!

mvh. Martin

Fra : Per Rasmussen

Dato : 10-10-07 09:00

Martin Pries-Brøndberg wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> man gør det her fordi så man kan se hvad det er skrivet i.
>
> men hvad hedder det hvis man også skal gøre det i asp?

I ASP gør du det samme, dog bruger jeg altid denne uanset om det
er ASP, PHP eller HTML:
charset=iso-8859-1">

PerR

Fra : Martin Pries-Brøndbe~

Dato : 10-10-07 09:59

> I ASP gør du det samme, dog bruger jeg altid denne uanset om
> [...]

Ja, men hedder koden så
charset=iso-8859-1">

??

Fra : Per Rasmussen

Dato : 10-10-07 11:43

Martin Pries-Brøndberg wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
Nej der skal ikke ændres noget i den, og den du selv skrev er
også god nok

PerR

Fra : Martin Pries-Brøndbe~

Dato : 10-10-07 12:17

> Nej der skal ikke ændres noget i den, og den du selv skrev er
> også god nok
>
> PerR

OKAY MANGE TAK!!!

mvh: martin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-10-07 22:02

Per Rasmussen wrote:

> og den du selv skrev er
> også god nok

Med et vist forbehold, for det er ikke alle platforme, der forstår
windows-tegnsæt, så iso-8859-1 må være at foretrække - den er
platformuafhængig.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-10-07 22:58

On 10 Oct 2007 10:42:35 GMT, Per Rasmussen <jegskal@givedig.dk> wrote:

>Nej der skal ikke ændres noget i den, og den du selv skrev er
>også god nok

Og grunden er, at det stadig er HTML - men det er HTML; der genereres af
et ASP-script på serveren.
Browseren ser aldrig ASP, men kun den HTML, som ASP-scriptet på
serveren.

En af de grundlæggende ting at forstå er at skelne mellem "serverside"
og "clientside" - og forbindelsen mellem dem:
Browseren (klienten) sender en forespørgsel til serveren.
Hvis det er en HTML-fil, en tekst.-fil eller lignende, så sender
serveren den bare tilbage.
Men hvis det er en ASP-, PHP-, JSP- osv. fil, så afvikles det pågældende
serverside-script *på serveren* - som så sender (fx) HTML tilbage til
klienten.

Hvis man kigger i sin browsers kildekode for en .asp-fil, vil man se den
reneste fineste HTML - hvis det altså er lavet rigtigt :)

Og derfor skal META tag'et også angive det samme tegnsæt, som hvis
HTML'en var blevet skrevet direkte i stedet for ar serveren.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj