Hjælp til LOG AF funktion
Fra : Lars Engell

Dato : 09-10-07 07:02

Hej

Jeg har et login system på min hjemmeside der bruger en access
database. Systemet fungere fint, bortset fra at jeg mangler et
log af script. Når man trykker på log af knappen, ryger man til
en anden side, herfra kan man så bare trykke på browserens
tilbage knap, og man er inden igen.

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg gør? Jeg er ikke
særlig rutineret i asp, så derfor har jeg brug for en rimelig
udførlig beskrivelse.

Login script:
SET RS = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
rs.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("usersystem.mdb")

If Request("mode") = "Check" then

   ' Authes user, password, and fixed a known securitybug to many
login systems.
      strUsername = Trim(Replace(request("username"),"'","''" ))
      strPassword = Trim(Replace(request("password"),"'","''" ))

Sql = "Select Count(*) as Found from users where (username = '"
& strUsername & "') and (password ='" & strPassword & "')"
Set LO = RS.Execute(Sql)
if LO("Found") = 0 then
Session("login") = ""
error = "Brugeren findes ikke i systemet"
else
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" &
Server.MapPath("usersystem.mdb")
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open strDSN
strSQL = "SELECT * FROM users where (username = '" &
Request("username") & "') and (password ='" & Request("password")
& "')"
Set ez = myConn.Execute(strSQL)
Session("login") = "Authed"
Response.Redirect "medlemssiden.asp"
EZ.Close
RS.Close
Conn.Close
End if
End if
%>

Script på den side man kommer ind på, når man logger sig ind:
<%
if session("login") = "" Then
Response.redirect("login.asp")
end if
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-07 15:56

"Lars Engell" <larsengell@hotmail.com> skrev
> [...]
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg gør? Jeg er ikke
> særlig rutineret i asp, så derfor har jeg brug for en rimelig

<%
Session.Contents("LoggetIndIDatabasen")=False
Response.Redirect "index.asp"
Response.End
%>

Bjarne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 09-10-07 18:26

On 09 Oct 2007 06:01:47 GMT, Lars Engell <larsengell@hotmail.com> wrote:

Den rigtige måde at lave log-af på er:

<%
Session.Abandon
Response.Redirect "whatever.asp"
%>

Kald den fx. logoff.asp og lav et simppelt link til den.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Erling Sørensen

Dato : 10-10-07 06:01

"Lars Engell" <larsengell@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[snip]
> Når man trykker på log af knappen, ryger man til
> en anden side, herfra kan man så bare trykke på browserens
> tilbage knap, og man er inden igen.

Log out siden har Jørn givet et svar på.

Hvordan du så forhindrer at brugerne trykker på tilbage knappen, og får vist
de gamle/cachede oplysninger igen, er en helt anden sag.
Der findes flere forskellige muligheder for forsøg på at styre dette, men i
realiteten er det brugerens browser som bestemmer om de anvisninger du
ligger på siden bliver fulgt.

Prøv at se på:
response.expires til asp

Samt HTML metatags: