Problem med JMail...
Fra : Magnus

Dato : 07-10-07 02:21

Jeg bruger til JMail til at sende en hel række billeder automatisk.

Jeg gennemløber filerne i en mappe på serveren og tilføjer dem i en
vedhæftet email og sender dem i JMail. Mwen jeg hr problemmer med at
billedfilerne ikke bliver sendt fordi der nogle gange er lidt over 200 filer
samlet ca. 12 MB.

Det virker fint når der er op til ca. 100 filer men når man kommer et stykke
over så bliver de ikke sendt i en mail og det er skidt.

Er det fordi JMail ikke kan håndtere så mange vedhæftede filer eller en
email der fylder så meget eller hvad er der galt er der nogen der kan
hjælpe?

Findes der en server komponent som kan pakke billedfilerne til zip så jeg
derved kun skal sende en enkelt stor fil. Var det måske løsningen?

/Magnus

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-10-07 04:54

On Sun, 7 Oct 2007 03:21:05 +0200, "Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det virker fint når der er op til ca. 100 filer men når man kommer et stykke
>over så bliver de ikke sendt i en mail og det er skidt.

Er du sikker på, at de ikke bliver sendt (for så er det sikkert pga. en
begrænsing på din SMTP-server), eller bliver de blot ikke modtaget (og
så er det en begrænsning hos modtageren)?

Jeg ville under alle omstændigheder gå efter at sende mindre
vedhæftninger. Når der alligevel sendes mange filer, kan du lige så godt
sende dem i mindre klumper.

>Er det fordi JMail ikke kan håndtere så mange vedhæftede filer eller en
>email der fylder så meget eller hvad er der galt er der nogen der kan
>hjælpe?

Der er mig bekendt inkke indbygget begrænsninger i JMail. Hvilken
version er det?

>Findes der en server komponent som kan pakke billedfilerne til zip så jeg
>derved kun skal sende en enkelt stor fil. Var det måske løsningen?

Ja, det er der, men jeg tror ikke det løsningen. Hvis det er JPEG-filer,
hjælper det ikke ret meget at komprimere størrelsesmæssigt - men du får
selvfølgelig færre filer. Men da nogle mail-servere alligevel har
begrænsinger på størrelse, kan du lige så godt nedsætte antallet af
filer ved at sende i klumper.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Per Rasmussen

Dato : 07-10-07 09:04

Magnus wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Findes der en server komponent som kan pakke billedfilerne til zip så jeg
> derved kun skal sende en enkelt stor fil. Var det måske løsningen?

Det er da også et helt vanvittigt antal filer og sende samtidig, og størrelse.
mange mailboxe kan overhovede ikke indeholde 12 mb. Så del tingene op og send
det i mindre størrelser

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-10-07 10:53

"Magnus" skrev...

> [...]
> vedhæftet email og sender dem i JMail. Mwen jeg hr problemmer med at
> billedfilerne ikke bliver sendt fordi der nogle gange er lidt over 200

Hvis jeg fik en mail på 12mb... ville jeg nok afvise den. I hvert fald, hvis
der kommer sådan en størrelse flere gange i træk. Gmail har 1gb plads, men
det bliver da hurtigt udnyttet med den størrelse mails

Hvad skal det bruges til? Det er jo noksom vigtigt at vide for at kunne
finde en løsning.

MVH
Rune Jensen

Fra : Magnus

Dato : 07-10-07 18:57

> Hvad skal det bruges til? Det er jo noksom vigtigt at vide for at kunne
> finde en løsning

Jeg fotografere sport og uploader alle billederne i en opløsning til en
mappe på en server.

En anden skal have billederne i en mindre opløsning. Så er det hurtigt at
formindske opløsningen med en image komponent på serveren og derefter sende
billederne direkte vedhæftet i en mail. Modtagerens email har plads til de
mange billeder.

/Magnus

Fra : Thrane

Dato : 07-10-07 20:50

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> wrote in message

> [...]
> formindske opløsningen med en image komponent på serveren og derefter
> sende billederne direkte vedhæftet i en mail. Modtagerens email har plads

Var det ikke en idé i stedet at lade serveren uploade dem til personen via
FTP, hvis der er mulighed for det?

--
Thrane

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-10-07 21:51

"Thrane" skrev i en meddelelse...

> Var det ikke en idé i stedet at lade serveren uploade dem til personen via
> FTP, hvis der er mulighed for det?

Spørgeren snakkede også om at zippe. Jeg tænkte på, om det er muligt at
zippe de filer serverside, og så sende selve meldingen om, de er færdige pr.
mail i stedet, sammen med linket til ZIP-filen.

ZIP-komponenten findes, bl.a.
http://www.softcomplex.com/products/asp_zip_component/, men koster. Jeg har
absolut ingen erfaring med kvaliteten. Og ikke mange udbydere, som har den
eller noget lignende installeret pr. default.

MVH
Rune Jensen

Fra : Thrane

Dato : 08-10-07 07:39

"Rune Jensen" <runeofdenmark@hotmail.com> wrote in message

> Spørgeren snakkede også om at zippe.

Derfor skrev jeg "istedet"...

Men din idé med et link synes jeg er god!

--
Thrane