ASP DateToSql fuktion ved tomt dato felt
Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 13:23

Hej,

I min database kan nogle felter defineret som dato være tomme, hvordan
undgår jeg fejl i funktionen 'DateToSql' og SQL sætningen hvis dato feltet
'DateFailure' er tomt?

<%
Function DateToSql(Value)
DateToSql = "DateSerial(" & Year(Value) & ", " & _
Month(Value) & ", " & _
Day(Value) & ")"
End Function

DateFailure = request.form("DateOfFailure")

SQLstmt ="UPDATE DISTINCTROW tblCards SET DateOfFailure = (" &
DateToSql(DateFailure) & "),....................

%>

M.v.h.
Henning

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-10-07 14:11

Henning Smed skrev:

> I min database kan nogle felter defineret som dato være tomme,
> hvordan undgår jeg fejl i funktionen 'DateToSql' og SQL
> sætningen hvis dato feltet 'DateFailure' er tomt?

Du laver funktionen om så den returnerer "NULL" hvis værdien er
tom.

Fx:

Function DateToSql(Value)
   If isDate(value) Then
    DateToSql = "DateSerial(" & Year(Value) & ", " & _
   Month(Value) & ", " & _
           Day(Value) & ")"
   Else
    DateToSql = "NULL"
   End If
End Function

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 14:36

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Du laver funktionen om så den returnerer "NULL" hvis værdien er
> tom.
>

> Fx:
>
> Function DateToSql(Value)
> If isDate(value) Then
> DateToSql = "DateSerial(" & Year(Value) & ", " & _
> Month(Value) & ", " & _
> Day(Value) & ")"
> Else
> DateToSql = "NULL"
> End If
> End Function

Mange tak Jens

Det er en god løsning.
Jeg var i gang med at bygge mit SQL statement med hvis sætninger men det er
lang mere besværligt.

M.v.h.
Henning