Random indhold
Fra : Thrane

Dato : 27-09-07 08:21

Hej

Er der en der ligger inde med eller kan guide mig til noget kode der skifter
indhold på en side ved refresh?
Det er ikke alt indhold, men kun 3 bokse der skal skifte.

Pft.
--
Thrane

Fra : Martin Jensen

Dato : 27-09-07 09:37

Thrane wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> indhold på en side ved refresh?
> Det er ikke alt indhold, men kun 3 bokse der skal skifte.

Prøv her.
http://www.html.dk/scripts/asp/00006/

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thrane

Dato : 27-09-07 10:42

"Martin Jensen" <m@m.mm> wrote in message

> Prøv her.
> http://www.html.dk/scripts/asp/00006/

Tak, men det er billeder, ikke indhold som text og andet html.

Fra : Martin Jensen

Dato : 27-09-07 11:47

Thrane wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Tak, men det er billeder, ikke indhold som text og andet html.

Så udskift billederne med text, og du har hvad du vil have ;)

Fra : Thrane

Dato : 27-09-07 18:13

"Martin Jensen" <mm@mm.mm> wrote in message

> Så udskift billederne med text, og du har hvad du vil have ;)
>
> -

Ikke en hel bunke HTML/ASP...

--
Thrane

Fra : Rune Jensen

Dato : 27-09-07 09:45

"Thrane" skrev i en meddelelse...

> Er der en der ligger inde med eller kan guide mig til noget kode der
> skifter indhold på en side ved refresh?
> Det er ikke alt indhold, men kun 3 bokse der skal skifte.

W3 Schools har noget lign.
http://www.w3schools.com/asp/asp_contentrotator.asp

MVH
Rune Jensen

Fra : Thrane

Dato : 27-09-07 10:42

"Rune Jensen" <runeofdenmark@hotmail.com> wrote in message

> W3 Schools har noget lign.
> http://www.w3schools.com/asp/asp_contentrotator.asp
>
> MVH
> Rune Jensen

Tak, den havde jeg fundet, men har du et forslag til hvordan jeg får den til
at hive en include fil ind som indhold?

--
Thrane

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-09-07 15:31

On Thu, 27 Sep 2007 11:42:16 +0200, "Thrane" <noreply@noreply.dk> wrote:

>Tak, den havde jeg fundet, men har du et forslag til hvordan jeg får den til
>at hive en include fil ind som indhold?

Du kan ikke "vælge" includes i ASP, da includes bliver inkluderet inden
ASP bliver afviklet. Men du kan bruge Server.Execute i stedet.

PS: Gider du tage et kig på:
<url: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Birger

Dato : 27-09-07 14:15

"Thrane" <noreply@noreply.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der en der ligger inde med eller kan guide mig til noget kode der
> skifter indhold på en side ved refresh?
> Det er ikke alt indhold, men kun 3 bokse der skal skifte.

Kender ikke til asp.
I PHP kan det gøres via en $_SESSION variabel - der må findes noget lignende
i asp.

Birger

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-07 07:12

> [...]
> skifter indhold på en side ved refresh?
> Det er ikke alt indhold, men kun 3 bokse der skal skifte.

En mulihed kunne være en IF eller SELECT CASE sætning som skifter indholdet
afhængig af vædien af et tilfældigt tal:

<%
dim MyValue
Randomize ' Initialize random-number generator.

MyValue = Int(((2) * Rnd) + 1)

IF MyValue = 1 THEN
response.write (tekst1)
ELSE