global.asa og users online
Fra : Rune Jensen

Dato : 26-09-07 20:33

Jeg har to sites hos UnoEuro begge med fuld MS ASP. På det ene kan jeg godt
bruge global.asa til at tjekke aktive users, altså brugere online, men ikke
på det andet, selvom det er samme script.

Det er som om, at den ikke nulstiller, når brugeren ikke er på siden mere -
på det ene site, hvor den gør det rigtigt på det andet. Og så virker den jo
som en reel tæller i stedet. Er det en fejl hos UnoEuro? Kan man evt. lave
det på anden måde end med global.asa?

MVH
Rune Jensen

Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 27-09-07 19:15

Rune Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> som en reel tæller i stedet. Er det en fejl hos UnoEuro? Kan man evt. lave

Bruger du en Session(variabel) eller en fil i din Session.End()?
Hvis det er en fil kan det være noget så simpelt som rettigheder eller stien
på filen.

njh @ http://newcomtech.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 27-09-07 19:58

"Niels-Jørgen Hvidberg" skrev i en meddelelse...

> Bruger du en Session(variabel) eller en fil i din Session.End()?
> Hvis det er en fil kan det være noget så simpelt som rettigheder eller
> stien
> på filen.

Mit script er sådan et standard, og der skulle ikke være nogen "pynt" af
betydning. Desværre har jeg ikke meget forstand på en del af det, selvom jeg
forstår meningen i de forskellige dele. Min global.asa ligger i roden, samme
sted som index.asp.

<SCRIPT LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>

Sub Application_OnStart
Application("ActiveUsers") = 0
End Sub

Sub Session_OnStart
Session.Timeout = 3
Session("Start") = Now
Application.Lock
Application("ActiveUsers") = Application("ActiveUsers") + 1
Application.UnLock
End Sub

Sub Session_OnEnd
Application.Lock
Application("ActiveUsers") = Application("ActiveUsers") - 1
Application.UnLock
End Sub

</SCRIPT>

....har du et bud, så vil det vare redde min dag

MVH
Rune Jensen