Optimering
Fra : Martin

Dato : 26-09-07 19:04

Hej NG

Jeg har lavet en lille statestik over hvem der logger ind på min
side. Jeg er dog ret sikker på at det langt fra er den mest
optimale måde at gøre det på.

Jeg vil gerne have listet alle de brugernavne som bliver forsøgt
brugt. De skal listes efter hvornår de sidst er blevet brugt, og
tidspunktet for hvornår de er blevet brugt skal også listes.

Her er det kode jeg selv lige har fået skruet sammen

<%
set rs = conn.execute("SELECT DISTINCT [Bruger] FROM
soelbec_martin.Login_Log")
do while not rs.eof

set rs1 = conn.execute("SELECT * FROM soelbec_martin.Login_Log
WHERE [Bruger] = '"&rs("Bruger")&"' ORDER BY [Dato] DESC")
response.Write rs1("Bruger")&" - "&rs1("Dato")&"<br />"
rs1.close
set rs1 = nothing

rs.movenext
loop
rs.close
set rs = nothing
%>

Det virker helt fint, men jeg er ret overbevist om at det må
kunne gøres smartere/hurtigere.
Håber at der sidder nogle kloge folk derude, som kan forklare
hvordan det kan gøres mere optimalt.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne