variabel
Fra : j p

Dato : 26-09-07 07:35

Hej

Jeg har følgende streng.

strSQL = " update SDA set "
strSQL = strSQL & " navn = '" & user1 & "'"
strSQL = strSQL & " Where id = '" & typenr & "'"
Conn.Execute(strSQL)

Den virker fint, men hvordan gør jeg følgende:

Jeg har 4 felter med navnet navn1, navn2, navn3, navn4 i min
database. Et af disse skal opdateres når en
request.querystring("navn") = "navn1"

Hvordan får jeg sat den ind i ovenstående update streng så navn
bliver navn1 ?

mvh

JP

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-09-07 13:50

j p skrev:

> [...]
> Conn.Execute(strSQL)

> Jeg har 4 felter med navnet navn1, navn2, navn3, navn4 i min
> database. Et af disse skal opdateres når en

Hvis du med din querystringvariabel vil vælge hvilket af de fire
felter der skal opdateres, kan du gøre følgende:

Dim updateFelt, strUpdatefelt

strUpdateFelt = Request.Querystring("navn")

Select Case Lcase(updateFelt)
   Case "navn1", "navn2", "navn3", "navn4"
       updateFelt = strUpdateFelt
   Case Else
       updateFelt = "navn1"

End Select

strSQL = "UPDATE SDA SET " & updateFelt & " = '" & user1 ...

Hvis du ikke bekymrer dig om sikkerheden i din applikation, kan du
undvære Select-sætningen - men det er ikke noget jeg vil anbefale.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : j p

Dato : 26-09-07 14:19

Jens Gyldenkærne Clausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
>

> Hvis du ikke bekymrer dig om sikkerheden i din applikation, kan du
> undvære Select-sætningen - men det er ikke noget jeg vil anbefale.

Tak for det :)