Array
Fra : Ukendt

Dato : 22-09-07 14:33

Hej NG

Jeg prøver at ligge nogle records over i et array...

Når jeg tjekker sql-sætning i Access, kommer alle poster med(6 poster)

Når jeg vil bruge arrayet, er alle poster IKKE med(3 poster)

Her er min kode til at danne array:
<%
'OK fraktioner og datoer ligges i array...
strSql = "Select FraktionNummer_, Dato From tblDag_Ugerapport_ Where
StationID_=" & StationID & _
" AND DatePart('ww',Dato)=" & Uge & _
" AND DatePart('yyyy',Dato)=" & Aar & _
" ORDER BY Dato;"
Set objRsFraktion_Dato = Conn.Execute(strSql)
arrFraktion_Dato = objRsFraktion_Dato.GetRows
objRsFraktion_Dato.Close
Set objRsFraktion_Dato = Nothing
%>

Når jeg så tjekker array med:

<%
For i = 0 To Ubound(arrFraktion_Dato, 1)+1
response.write arrFraktion_Dato(1, i)
Next
%>

mangler der poster...
Kan i hjælpe...

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-09-07 15:01

On Sat, 22 Sep 2007 15:32:42 +0200, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk>
wrote:

>Jeg prøver at ligge nogle records over i et array...
>
>Når jeg tjekker sql-sætning i Access, kommer alle poster med(6 poster)
>
>Når jeg vil bruge arrayet, er alle poster IKKE med(3 poster)

Hvor mon de er blevet af?

>Her er min kode til at danne array:
<snip>

>Når jeg så tjekker array med:
>
><%
>For i = 0 To Ubound(arrFraktion_Dato, 1)+1
> [...]

Prøv at checke, om de faktisk er der med:
For i = 0 To 5
osv.
- så vil du sikkert se 6 poster.

Jeg tror du bytter rundt på rækker og kolonner, når du måler dimensionen
i arrayet. Dimension 1 er svjh kolonner og dimension 2 er rækker. Husk:
Dimensioner er *ikke* nul-nummererede.

For overskuelighedens skyld plejer jeg at navngive dem:
intResultCols = Ubound(arrFraktion_Dato, 1)
intResultRows = Ubound(arrFraktion_Dato, 2)

For i = 0 To intResultRows
Response.Write arrFraktion_Dato(1, i)
Next

Eller vhi du vil have hele smøren:
For i = 0 To intResultRows
For j = 0 To intResultCols
Response.Write arrFraktion_Dato(j, i)
Next
Next

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-07 16:01

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev

> Hvor mon de er blevet af?

Det er 1000 kr. spg...

> Prøv at checke, om de faktisk er der med:
> For i = 0 To 5
> osv.
> - så vil du sikkert se 6 poster.

Yes, de er tilstede...

> Jeg tror du bytter rundt på rækker og kolonner, når du måler dimensionen
> i arrayet. Dimension 1 er svjh kolonner og dimension 2 er rækker. Husk:
> Dimensioner er *ikke* nul-nummererede.

Det er nok denne del jeg ikke helt forstår...

> For overskuelighedens skyld plejer jeg at navngive dem:
> intResultCols = Ubound(arrFraktion_Dato, 1)
> intResultRows = Ubound(arrFraktion_Dato, 2)

OK - har jeg gjort nu...

> For i = 0 To intResultRows
> [...]

Når jeg kører denne kode, mangler det første resultat...???

<%
Check=0
For i = 0 To intResultRows
For j = 0 To intResultCols
IF datFraktion = arrFraktion_Dato(1, i) AND DateValue(datDato) =
DateValue(arrFraktion_Dato(1, j)) THEN
Response.Write "<input type=" & "checkbox" & " name=" & "A" & Tael & "
value=" & datDato & "_" & datFraktion & " checked" & ">"
Check=1
END IF
Next
Next
IF Check=0 Then
Response.Write "<input type=" & "checkbox" & " name=" & "A" & Tael & "
value=" & datDato & "_" & datFraktion & ">"
END IF
%>

Der er et eller andet, jeg ikke forstår med disse arrays...
Bjarne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-09-07 16:34

On Sat, 22 Sep 2007 17:01:13 +0200, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk>
wrote:

>Når jeg kører denne kode, mangler det første resultat...???

Mener du koden herover eller koden nedenunder?

Herunder: Der er et eller andet ulogisk med din If-sætning.
Og jeg kan heller ikke se, at du bruger array'et i din udskift (kun i
If'en) - ?

> [...]
> For i = 0 To intResultRows
> For j = 0 To intResultCols
> IF datFraktion = arrFraktion_Dato(1, i) AND DateValue(datDato) =

Den If forstår jeg ikke. Det giver ingen mening at have j som parameter
2, da j er en kolonnetæller.

<snip>

>Der er et eller andet, jeg ikke forstår med disse arrays...

Så længe vi snakker et to-dimensionelt array, skal du tænke på dem som
en tabel - eller måske snarere celler i et regneark.
Så hvis du fx skriver:
arrFraktion_Dato(2, 3)
- så betyder det den celle, der er i kolonne 2, række 3 - husk
nul-nummerering her, så egentlig: kol. 3, rk. 4 :)

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-07 17:02

> [...]
> - så betyder det den celle, der er i kolonne 2, række 3 - husk
> nul-nummerering her, så egentlig: kol. 3, rk. 4 :)

Det er her det gik galt...
nu funker det ... mange tak ...
Bjarne