Opdel kalender i måneder
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 20-09-07 10:13

Når jeg udskriver min kalender er den lidt uoverskuelig, så derfor vil jeg
gerne have den opdelt sådan her:

SEPTEMBER
Arrangement
Arrangement
Arrangement
OKTOBER
Arrangement
Arrangement

Er der ikke en fiks måde at gøre det på? Jeg er kørt lidt fast lige nu ...

Her er SQL sætningen:

kal = "SELECT * from Kalender WHERE Dato " & " BETWEEN " & datstart & " AND
" & datslut & " AND Arr = 'Limfjordsteatret' AND G_spil <> 'FORPREMIERE' OR
Dato " & " BETWEEN " & datstart & " AND " & datslut & "AND Spillested =
'Limfjordsteatret' AND G_spil <> 'FORPREMIERE' ORDER by Dato, kl"
set kalbx = conn.execute(kal)

Datstart er dags dato og datslut er 31. juli næste år.

Jeg udskriver så kalenderen inde i en DO WHILE sætning
Kan man evt. i løkken checke om næste post er en ny måned og smide en
månedsadskillelse ind FØR det første arrangement i en given måned?

Håber jeg gør mig forståelig

Mvh. Claus

Fra : Finn Elmgaard

Dato : 20-09-07 21:51

"Claus Skaarup (Arbejde)" <claus@limfjordsteatret.fejl> wrote in message
> [...]
> Kan man evt. i løkken checke om næste post er en ny måned og smide en
> månedsadskillelse ind FØR det første arrangement i en given måned?

Ja, det kan du godt, f.eks. noget i retning af:

I starten af løkken tjekker du hvilken måned, den aktuelle record vedrører
og sammenligner med hvilken måned det forrige arrangement vedrørte.

ForrigeMaaned=0 'En eller anden form for nulstilling af variablen
Do While [mit kriterie]
Maaned=Month(Dato)
If Not Maaned=ForrigeMaaned Then
[Udskriv linieskift]
[Udskriv Maaned] (din månedsadskillelse)
(her skal du lige supplere med en omsætning fra et månedsnr. til et
månedsnavn, da Month-funktionen giver dig et nr. fra 1 til 12)
End if
[Udskriv arrangement]
[Udskriv linieskift]
ForrigeMaaned=Maaned
Loop

Ovenstående princip vil virke, men der skal nok lige arbejdes lidt med det.
mvh
Finn

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-09-07 02:07

On Thu, 20 Sep 2007 22:51:16 +0200, "Finn Elmgaard"
<finnxxx@elmgaard.com> wrote:

> [...]
> (her skal du lige supplere med en omsætning fra et månedsnr. til et
>månedsnavn, da Month-funktionen giver dig et nr. fra 1 til 12)

Det gøres nemmest ved at lave et array med de 12 månedsnavne - så får
man dem i præcist det format, man vil have, fx:
Dim arrMaaneder
arrMaaneder =
Array(,"jan","feb","mar","apr","maj","jun","jul","aug","sep","okt","nov","dec")

strMaaned = arrMaaneder(Maaned)

> End if
> [Udskriv arrangement]
> [Udskriv linieskift]
> ForrigeMaaned=Maaned
>Loop

Flyt:
ForrigeMaaned=Maaned
ind i If'en
(der er ingen grund til at tildele den ny værdi, når den ikke er
skiftet).

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 21-09-07 10:20

Tak for hjælpen gutter. Det virker som smurt

Mvh. Claus