[linux-rh7.1-pppd] Kan ikke finde ppp0....~
Fra : Arne Haaning

Dato : 10-07-01 17:35

Jeg har netop installeret red hat 7.1 - WOW sikke et brugre fjæs.
Men trærene vokser ikke ind i himlen.
Når jeg starter kppp kommer følgende fejlmelding fra pppd:

Coulnd't find interface ppp0: Ingen sådan enhed
Kernel suppoets ppp alright.

Jeg har prøvet at lave et character device: "mknod /dev/ppp0 c 108 0", men
uden held.

Har i nogle gode idéer til en løsning.

pft

/arne

Fra : Tommy

Dato : 10-07-01 20:42

Arne Haaning wrote:

> [...]
> Kernel suppoets ppp alright.
>
> Jeg har prøvet at lave et character device: "mknod /dev/ppp0 c 108 0", men

Hvilket modem ?

Prøv ifup ppp0 fra konsol istedet, da kppp nogle gange fejler.

Hilsen http://coolscreen.dk

Fra : Arne Haaning

Dato : 11-07-01 21:46

Tak for svaret!

> Hvilket modem ?

Eksternt Lasat 56000 V på den stationære og et PCMCIA på

laptoppen - ikke et winmodem. RH finder modemet og ringer

op, men der etableres ikke kommunikation via PPP.

> Prøv ifup ppp0 fra konsol istedet, da kppp nogle gange

fejler.

Det vil jeg gøre - det er bare pudsigt, at det er galt på

begge maskiner, og at der ikke har været problemer med PPP

i tidligere versioner - jeg har været med på RH siden 5.0.

I hører om resultatet i morgen....

/arne

Fra : Arne Haaning

Dato : 12-07-01 17:26

> Prøv ifup ppp0 fra konsol istedet, da kppp nogle gange fejler.
Der er et eller andet rivende galt....

#ifup ppp0
Brug: ifup <enhedsnavn>
#

Uandet hvad jeg putter istedet for enhedsnavn kommer det samme svar.
Jeg må ærligt indrømme, at ifup kender jeg ikke, og der er ingen man page på
ifup

What dælan do I do?

/arne