Link ud af ramme og på ny side
Fra : JcLind

Dato : 07-10-07 07:14

Jeg arbejder med rammer og jeg har nogle links, jeg vil have til at pege ud
og åbne i nye sider. Men de åbner i samme ramme som linket er...

jeg bruger

<base target="_blank"> og den plejer nok at kunne gøre det, men desværre

VH jakob

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-10-07 15:22

On Sun, 7 Oct 2007 08:14:02 +0200, "JcLind" <Svar-her@i.gruppen> wrote:

> [...]
>
>jeg bruger
>
><base target="_blank"> og den plejer nok at kunne gøre det, men desværre

Det burde virke.
Har du et link til et eksempel, hvor det ikke virker?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 07-10-07 17:30

> <base target="_blank"> og den plejer nok at kunne gøre det, men desværre

Hvor i koden har du placeret dette base target?
Det skal ligge i head-delen.

Fra : JcLind

Dato : 07-10-07 20:22

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor i koden har du placeret dette base target?
> Det skal ligge i head-delen.

HAHA, der var den
Jeg er i en side, inde i en ramme, så jeg har ikke fået en <head> med

tak for hjælpen

Men det var kun i IE, der var problemer, fox ku godt

VH jakob

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-10-07 21:02

JcLind wrote:

> Jeg er i en side, inde i en ramme, så jeg har ikke fået en <head> med

Selv om en side vises i et rammesæt, skal den _altid_ have en header.

Men hvorfor overhovedet udvikle en side i et rammesæt? Det er forbundet med
en masse ulemper:

http://html-faq.dk/2009.asp

Det er da meget bedre med ssi:

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclssi

Med ssi har du de samme redaktionelle fordele som i frames, men uden de
ulemper, der følger af at brue frames.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk