Formatering i <textarea>
Fra : john Doe

Dato : 05-10-07 14:23

jeg har et problem med tekstindrykning i selve textarea.
Har forsøgt med at angive det både i mit CSS og så bruge class= ftxt i
tagget,
også forsøgt i selve tag <textarea>;
<textarea style=" font-size: 11pt; text-indent: 10; margin-left: 5;
margin-top: 20; border-style: outset" >

men begge uden held. Teksten står helt ude i venstre side

Kan det ikke lade sig gøre eller skal det skrives anderledes ?

mvh Finn

Fra : Leonard

Dato : 05-10-07 15:54

On Fri, 5 Oct 2007 15:22:44 +0200, john Doe wrote:

> jeg har et problem med tekstindrykning i selve textarea.

En almindelig tabulator bliver vist i <textarea>
http://162.dk/test/indent.html

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-10-07 16:29

Leonard skrev:

> En almindelig tabulator bliver vist i <textarea>
> http://162.dk/test/indent.html

Men så er tabulatoren med i selve teksten - det er ikke rigtig
indryk (og det er umuligt at få til at passe ved ombrydning af
linjer).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-10-07 16:18

john Doe skrev:

> Kan det ikke lade sig gøre eller skal det skrives anderledes ?

Jeg tror ikke det kan lade sig gøre. Jeg prøvede at lægge et
textarea i en p og style den, men man kan ikke slippe for den
streg der afgrænser textarea.

Husk i din style at alle tal skal have en enhed (f.eks. px). Det
er kun 0 der må stå alene. Men det hjælper ikke på dit problem at
rette det.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-10-07 16:51

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg tror ikke det kan lade sig gøre. Jeg prøvede at lægge et
> textarea i en p og style den, men man kan ikke slippe for den
> streg der afgrænser textarea.

Hm - det går da ellers fint her:
<http://gyros.dk/usenet/html/textarea.shtml>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-10-07 16:31

john Doe skrev:

> [...]
> class= ftxt i tagget,
> også forsøgt i selve tag <textarea>;
> <textarea style=" font-size: 11pt; text-indent: 10;

10 hvad? Der er ikke nogen standardenhed i css, så hvis du mener
pixels, skal du skrive 10px.

Text-indent indrykker kun første linje - hvis du vil have en
generel indrykning, skal du bruge padding.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : john Doe

Dato : 08-10-07 08:44

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev i en meddelelse >
> Text-indent indrykker kun første linje - hvis du vil have en
> generel indrykning, skal du bruge padding.

Tak for alle input.

Nåede frem til at padding er den der ligger nærmest det ønskede
Kan så iøvrigt bruges både i CSS eller style

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 09-10-07 15:37

Begge dele er CSS. Hvad du mener er sikkert at det virker uanset om
det er i et Stylesheet eller en inline Style.
Al CSS virker begge steder.