Jeg lærer det aldrig! :-(
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 04-10-07 09:57

Hvordan helvede får jeg indholdet på denne side:
http://www.clask.dk/index.asp?aid=guide til at blive inde i <div>'en i FF?
Det virker fint i IE, hvor min footer står hvor den skal. Nemlig forneden.
Det gør den godt nok ikke i FF...

og siden validerer ...
Det samme gør css'en

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-10-07 10:24

Claus Skaarup (Arbejde) skrev:

> blive inde i <div>'en i FF? Det virker fint i IE

http://733.dk/layout/ har Jørgen Farum Jensen
samlet en række løsninger med float og css-layout,
prøv at finde en løsning her, der passer til dig!

Havde du brugt Firefox som udgangsfunkt, ville det
ikke være clask'et sammen

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 04-10-07 10:49

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> prøv at finde en løsning her, der passer til dig!
>
> Havde du brugt Firefox som udgangsfunkt, ville det

Det ser ud til at jeg kan finde et layout dér, der passer mig. Jeg prøver
mig frem.
På siderne på www.733.dk er der dog en vandret scrollbar i bunden af
sidehovedet i FF, der dækker menuen. Det er da noget mærkeligt noget...?
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-10-07 11:59

> en vandret scrollbar i bunden af sidehovedet
> i FF, der dækker menuen.

Hvilker version af Firefox bruger du? Min hedder
2.0.0.7, og jeg ser ikke denne scrollbar.

Kigger jeg i css-filen, står der

div#navbar {
overflow:auto; /* Sikrer at navbaren får en iboende
højde */
}

> Det er da noget mærkeligt noget...?

Jørgen må jo have en mening med det, spørg ham!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 04-10-07 14:35

> Hvilker version af Firefox bruger du? Min hedder
> 2.0.0.7, og jeg ser ikke denne scrollbar.

Okay. Jeg har så 1.0.0.6. Det kan være jeg skulle opgradere
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-10-07 14:38

Allan Vebel skrev:

> Hvilker version af Firefox bruger du? Min hedder
> 2.0.0.7, og jeg ser ikke denne scrollbar.

Jeg ser ikke nogen vandret scrollbar, end ikke
i min gamle reference browser Mozilla 1.0. Derimod
er der et allerede beskrevet problem med en lodret
scrollbar i høje side i Opera.

> [...]
> højde */
> }

> Jørgen må jo have en mening med det, spørg ham!

Og jeg svarer på forkant: Det er overflødigt og
skyldes en sammenblanding af to forskellige
principper for konstruktioner der indeholder
float'ede elementer. Der skal files noget på
formdeklarationerne for navigationsbjælken.

Godt set!

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-10-07 12:42

> [...]
> Det virker fint i IE, hvor min footer står hvor den skal. Nemlig forneden.

Det er jo ikke ensbetydende med at CSS'en
er logisk korrekt.

Og uden at tjekke efter lyder din beskrivelse
som om du har glemt, at en float-container
/ikke/ udvides med indholdet i en standard-
overholdende browser.

Tjek lige
http://webdesign101.dk/css/floatcontainer.php

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 04-10-07 13:50

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo ikke ensbetydende med at CSS'en
> er logisk korrekt.

Det har du ret i

> Og uden at tjekke efter lyder din beskrivelse
> som om du har glemt, at en float-container
> /ikke/ udvides med indholdet i en standard-
> overholdende browser.

Præcis. Jeg vidste det faktisk ikke ...

> Tjek lige
> http://webdesign101.dk/css/floatcontainer.php