CSS Menu i bunden af siden
Fra : Christian Epstein

Dato : 03-10-07 18:49

Kære alle sammen

Det er efterhånden nogle år siden jeg har været herinde, men nu
står jeg med en lille udfordring jeg ikke kunne overskue, og kom
straks til at tænke på denne nyhedsgruppe... Er i gang med at
designe en lille side for mine forældre
(http://koyuk.dk/supersejt/artikler.php), men det er desværre
ikke så supersejt som jeg selv først synes. For når man åbner
siden første gang i en internet explorer, så er menuen som ellers
burde være under det øverste "banner" billede at finde nede i
bunden af siden, men trykker man på F5, så vupti er den hvor den
skal være. Bruger man andre browsere (hvertfald hvad jeg har
kigget på indtil videre), så går det derimod mægtig fint.

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak
Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-10-07 01:06

Christian Epstein skrev:

> bunden af siden, men trykker man på F5

Uden at have kigget nærmere efter, er mit
umiddelbare bud at du mangler noget clear
efter din floatede menu.

Det kan være sådan noget der går galt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 04-10-07 20:50

Hej Christian!
"Christian Epstein" <christian_hemmelig_spam_@koyuk.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> skal være. Bruger man andre browsere (hvertfald hvad jeg har
> kigget på indtil videre), så går det derimod mægtig fint.

Jeg laver lige et lille sidespring...
Når nu du har været så fornuftig at bygge siden op med <div> og css, hvorfor
blander du så nogle <table>'s ind i dine <ul>'er i menuen??
Det kan sagtens laves med <ul> alene.

Derudover vil jeg anbefale dig at arbejde med dine billeder - de indlæses
ufatteligt langsomt hos mig - 1GB forbindelse.
Komprimer dem, så de ikke fylder så meget - og skær dem ned til de
størrelser, som du vil bruge, istedet for at lade browseren presse dem
sammen - resultatet er ikke kønt.

Du vil opnå 2 gode ting ved at beskære og komprimere dem: Hurtigere
indlæsningshastighed og bedre kvalitet.

Jeg skal nok lige prøve at finde en løsning med din menu...
Jeg vender tilbage.

Dennis Munding
http://as-transport.dk/ -Sikker møbeltransport til tiden!
http://pe-vagtservice.dk/ -Når du vil passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! Ganske enkelt...

Fra : Dennis Munding

Dato : 07-10-07 17:24

Hej igen Christian!
"Dennis Munding" skrev:
> Hej Christian!
>
> Jeg skal nok lige prøve at finde en løsning med din menu...
> Jeg vender tilbage.

P.t. må jeg desværre melde "pass" med din menu...
Jeg kan ikke umiddelbart finde årsagen til problemet, og nu kan jeg heller
ikke få IE til at lave nummeret med at placere menuen i bunden....?
Har du ændret på noget??