mere password beskyttelse
Fra : Jesper Hansen

Dato : 29-09-07 23:02

Hej NG

Jeg har fundet og arbejdet lidt med dette simple password script, men har nu
i stedet brug for at det åbner i samme vindue, i stedet for at det ellers
åbner i et nyt. Hvordan gøres dette???

window.open('gate.html'); åbner siden i et nyt vindue, hvad skal der stå for
at åbne det i samme vindue som man er i??

Scriptet ser sådanne ud:

<SCRIPT>
function passWord() {
var testV = 1;
var pass1 = prompt('Indtast dit kodeord',' ');
while (testV < 3) {
if (!pass1)
history.go(-1);
if (pass1.toLowerCase() == "åbne") {
alert('Rigtigt!');
window.open(gate.htm');
break;
}
testV+=1;
var pass1 =
prompt('Access Denied - Kodeord forkert, Prøv venligst igen.','Kodeord');
}
if (pass1.toLowerCase()!="password" & testV ==3)
history.go(-1);
return " ";
}
</SCRIPT>
<CENTER>
<FORM>
<input type="button" value="Indtast kodeord" onClick="passWord()">
</FORM>
</CENTER>

På forhånd tak og venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-09-07 23:56

"Jesper Hansen" x'er for mail)> skrev i en meddelelse...

> [...]
>
> window.open('gate.html'); åbner siden i et nyt vindue, hvad skal der stå
> for at åbne det i samme vindue som man er i??

Nu er jeg ikke stiv i javascript. Men er gate.htm den side, som skal gås
til, hvis passwordet er OK?

Kan godt være nogen herinde kender svaret på dit ?, som lyder relativt
simpelt, men alt andet lige, dit script er JavaScript, hvorfor du måske vil
få bedre hjælp i clientside-gruppen.

MVH
Rune Jensen

--
WinAMP lige nu: Martin in the Mix - Autobahn
www.di.fm

Fra : Jesper Hansen

Dato : 30-09-07 09:58

"Rune Jensen" <runeofdenmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu er jeg ikke stiv i javascript. Men er gate.htm den side, som skal gås
> til, hvis passwordet er OK?

Ja, det er rigtigt.

> Kan godt være nogen herinde kender svaret på dit ?, som lyder relativt
> simpelt, men alt andet lige, dit script er JavaScript, hvorfor du måske
> vil få bedre hjælp i clientside-gruppen.

Ups, er ikke så stiv i html og så det mest som noget html kode, men er jo
klar over at det er java script, sorry forkert gruppe.
Prøver lige i JavaScript, tak for hintet.

Jesper c",)

Fra : Rune Jensen

Dato : 30-09-07 14:00

> Ja, det er rigtigt.

Jamen... så ligger den jo åben i selve koden... kan ses med "vis kilde"??
Nå, det kan være du vil få det samme at vide i clientsidegruppen. De har
garanteret bedre idéer til løsning

MVH
Rune Jensen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 30-09-07 01:03

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> skrev
:

Ellers brug fx http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Konrad

Dato : 01-10-07 20:32

Jesper Hansen wrote:
> [...]
>
> window.open('gate.html'); åbner siden i et nyt vindue, hvad skal der
> stå for at åbne det i samme vindue som man er i??

Højreklikker en vaks bruger vil vedkommende se, at han blot skal tilføje
/gate.htm til domænenavnet. Hvor sikkert er det?

Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-10-07 22:16

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Højreklikker en vaks bruger vil vedkommende se, at han blot skal tilføje
> /gate.htm til domænenavnet. Hvor sikkert er det?

Hej

Jeg skriver jo også det er et simpelt password beskyttelse, jeg har prøvet
lidt frem og tilbage og droppet det.

Nu ligger jeg og roder med noget PHP, men det er ligesom jeg ikke rigtig
forstår det, så der skal nok arbejdes længe med det.

Venlig hilsen
Jesper

Fra : Konrad

Dato : 01-10-07 22:54

Jesper Hansen wrote:
> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Jeg skriver jo også det er et simpelt password beskyttelse, jeg har
> prøvet lidt frem og tilbage og droppet det.

Jeg tror heller ikke sliddet er resultatet værd i sidste ende!

> Nu ligger jeg og roder med noget PHP, men det er ligesom jeg ikke
> rigtig forstår det, så der skal nok arbejdes længe med det.

Forudsat naturligvis at din udbyder understøtter PHP! Du skal have et
"hemmeligt" sted du kan validere dine passwords ift, eg database eller fil,
og noget kode der henter det frem. Forskellen, altså i den her sammenhæng,
på PHP og javascript er, at javascript kører på klientsiden - og så kan den
vågne opdage hvad der sker. Med PHP, ASP osv ser brugeren kun outputtet, og
altså ikke koden. En ultranem hurtig password-validering i PHP her
http://www.phpbuddy.com/article.php?id=23

eller
<?
if
((HTTP_GET_VARS['brugernavn']=='knudbent')&&(HTTP_GET_VARS['password']=='oin
k-oink')) {
header('location:vihavdesuccessmeddetrigtigepassword.html eg
GATE.HTM') }
else {
header('location:'error.html');
}
?>

men serverside.php-gruppen er vist den rigtige til formålet...

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 02-10-07 06:27

> if
> ((HTTP_GET_VARS['brugernavn']=='knudbent')&&(HTTP_GET_VARS['password']=='oin
> k-oink')) {

Er det ikke mange år siden, at man gik bort fra HTTP_GET_VARS?
Selv med mit tudsegamle php bruges der $_GET.
Og lige med password-formularer ville jeg nok bruge $_POST (så det ikke kan
aflæses i URLen)

Fra : Konrad

Dato : 02-10-07 07:38

Philip Nunnegaard wrote:

((HTTP_GET_VARS['brugernavn']=='knudbent')&&(HTTP_GET_VARS['password']=='oin

> Er det ikke mange år siden, at man gik bort fra HTTP_GET_VARS?

Jeg er i så fald ikke inkluderet i mængden "man" Men det var altså til
studieformål, ikke produktion.

> Selv med mit tudsegamle php bruges der $_GET.
> Og lige med password-formularer ville jeg nok bruge $_POST (så det
> ikke kan aflæses i URLen)

Brug $_GET - $_POST har jo mest med forme at gøre