community
Fra : lasse

Dato : 26-09-07 10:23

Hej.

Skal bruge et community script hvor du skal kunne:

Som admin:
Se alle sider
Slette brugere
oprette og slette indlæg i forum
oprette artikler

Ikke logget ind:
Oprette bruger
Se begrænset sider

Logget ind:
Se alle sider
Oprette og læse emner i debat forum
Kommentere admins artikler
(måske en chat, men ikke påkrævet)

Håber nogle kan hjælpe, hvis der er spørgsmål kan jeg kontaktes
her på siden, eller ved at skrive til ospilo@hotmail.com
Eller ville lave et community til mig på min hjemmeside
På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 26-09-07 15:36

> Skal bruge et community script hvor du skal kunne:

Det er nok for komplekst til at kunne klares i én tråd på få dage.
Du skal ud i noget serverside-scripting, f.eks. asp, hvor der i HTML.dks
tutorial også er forklaret, hvordan man laver login.
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp (om sessions)
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion13.asp (om cookies)

Cookies kan bl.a. bruges til at identificere brugerens navn og andre
relevante oplysninger.

> Håber nogle kan hjælpe, hvis der er spørgsmål kan jeg kontaktes
> her på siden, eller ved at skrive til ospilo@hotmail.com

Her på siden?
Dette er ikke html.dk, men Usenet. Html.dk viser dog webdesign-grupperne på
deres side også.
http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp

Fra : jonathan

Dato : 26-09-07 15:44

lasse wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> her på siden, eller ved at skrive til ospilo@hotmail.com
> Eller ville lave et community til mig på min hjemmeside

Dette her ville måske være mere oplagt at skrive på et asp eller
php forum?

-Jonathan

Fra : Rune Jensen

Dato : 26-09-07 19:03

"jonathan" skrev i en meddelelse...

> Dette her ville måske være mere oplagt at skrive på et asp eller
> php forum?

Jup. Til PHP, hvis det er det, der kan køres, så findes der PHPBB, open
source, meget populært. Brugt på LKI, derfor ved man, det kan briunges til
at validere

http://www.phpbb.com/

MVH
Rune Jensen