Underlig auto div-topmargin i IE, men ikke~
Fra : s_ranzau

Dato : 23-09-07 18:59

Hej

Jeg skal lave et menu-punkt vha. en div inde i en anden div... i IE7 lægger
mit menupunkt sig underligt nok ikke i toppen af min sidebar div, som det er
vist i Dreamweaver og i Firefox.... IE laver selv en automatisk topmargin,
som jeg ikke kan ændre. Jeg tror måske det er en bug, men hvordan skal jeg
omgå den, så det virker i både IE og Firefox.

På forhånd tak!

Eksempel:
Til venstre ses fejlen i IE, og til højre er mit menupunkt rykket fint ind
og ligger i toppen af min sidebar. Jeg kan sagtens ændre positionen på mit
menupunkt i Firefox, men i IE kan jeg ikke få den højere, end på billedet.
www.ranzau.com/lorteIE.jpg

Min CSS-kode til sidebaren og mit menupunkt er:
.twoColFixLtHdr #sidebar1 {
float: left;
width: 255px;
height: 649px;
background-image: url(images/layout_sidebar.png);
background-repeat: no-repeat;
background-position: top left;
}

.twoColFixLtHdr #but1 {
margin: 0 0 0 27px;
}

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 20:58

"s_ranzau" <notmyemail@notmyemail.notmyemail> skrev i en meddelelse

> [...]
> menupunkt i Firefox, men i IE kan jeg ikke få den højere, end på billedet.

Hvis vi ikke må siden, ja så bliver det nok svært at hjælpe

Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/

Fra : s_ranzau

Dato : 24-09-07 08:21

Jeg har nu uploadet min side til www.ranzau.com/test ... så håber jeg i kan
hjælpe nu... hehe ;o

)

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-09-07 17:38

s_ranzau skrev:

> uploadet min side til www.ranzau.com/test
> ... så håber jeg i kan hjælpe nu... hehe ;o

Du burde i stedet have dine pile på en liste
i stedet for på baggrunden - se

http://html-faq.dk/1020.asp#list-style-image

Det er alt for svært at styre at have listepile på
baggrundsbilledet, og skal du have flere
menupunkter, skal du også lave baggrundsbilledet
om.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk