linke til et stylesheet
Fra : Henrik jensen

Dato : 17-09-07 20:53

Hej!
I lektion 2 i css tutorialen kan jeg ikke få metode 3 til at
virke!
Jeg gemmer det hele som jeg skal men , baggrunden bliver ikke
rød.
Når jeg åbner den i browseren efter jeg har referet til css filen
går min pop up blokker ned og blokere et active-x objekt men ,
jeg ved ikke om det har noget betydning for at min baggrundsfarve
ikke kommer frem.

Er der nogle som kan hjælpe mig med mit problem?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-09-07 22:36

"Henrik jensen" skrev i en meddelelse...

> Er der nogle som kan hjælpe mig med mit problem?

html.dk skulle måske gøre lidt mere ud af at oplyse, at det ikke er et forum
for dem, du skriver til her, men til usenet - som også kan nås via Google
Group, samt mange andre. Selv har jeg Cirques som udbyder af nyhedsgrupper,
og læser dit indlæg i min Outlook Express, og derfor giver dit indlæg ikke
meget mening for mig, og sikkert en del andre.

Men om der er nogen, som kan hjælpe, ja, måske. Upload, hvad du har lavet,
skik et link, og stil spørgsmålet, så det umiddelbart kan forstås udenfor
html.dks kontekst.

MVH
Rune Jensen

Fra : Casper Christiansen

Dato : 18-09-07 09:02

Rune Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> og læser dit indlæg i min Outlook Express, og derfor giver dit indlæg ikke
> meget mening for mig, og sikkert en del andre.
Jeg synes nu html.dk gør nok ud af det. Der er bare mange der ikke gider løse
hvad der står man bare godkender alt og hopper videre. Så kan de gøre så meget
de vil hvis folk ikke gider læse det alligevel.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 18-09-07 17:04

Casper Christiansen <zalle-cs@hotmail.com> skrev :

>Så kan de gøre så meget
>de vil hvis folk ikke gider læse det alligevel.

Det gør du jo tilsyneladende heller ikke, fra
http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp:

»Følgende punkter er essentielle:
Når du svarer på et indlæg er det vigtigt at slette de linier, du
ikke direkte kommenterer.«

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Casper Christiansen

Dato : 18-09-07 19:31

> Det gør du jo tilsyneladende heller ikke, fra
> http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp:
Indrømmet. Har kun læst der stod med stort. Altså at nyhedsgrupperne
ikke er del af HTML. Og det kommer hver gang jeg poster et indlæg så
det burde alle læse.

> »Følgende punkter er essentielle:
> Når du svarer på et indlæg er det vigtigt at slette de linier, du
> ikke direkte kommenterer.«
Det har jeg ikke læst. Men nu du siger det kan jeg godt forstå det.
Skal nok prøve at huske det. Tak for oplysningen.

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-09-07 23:55

Henrik jensen skrev:

> Er der nogle som kan hjælpe mig med mit
> problem?

Ja, kom med et link til din side, ellers kan vi jo
ikke se problemet

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Henrik jensen

Dato : 18-09-07 21:29

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-09-07 21:47

Henrik jensen skrev:

> [...]

Det var DIN side jeg ville se, hvordan skal vi ellers
fejlsøge i din kode?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-09-07 06:50

> Det var DIN side jeg ville se, hvordan skal vi ellers
> fejlsøge i din kode?

Jeg troede bare, at der var postet et citat uden kommentar.

Fra : Henrik jensen

Dato : 19-09-07 17:06

Philip Nunnegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
som jeg henviser til.
Kan der værer en fejl i koden ?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-09-07 17:47

On 19 Sep 2007 16:06:26 GMT, Henrik jensen <henrik.lai@stofanet.dk>
wrote:

> Det hvad jeg gør er lige præcis hvad der står på denne side
>som jeg henviser til.

Åbenbart ikke.

>Kan der værer en fejl i koden ?

Nej.

Og det er derfor der spørges til et link, så det er til at se, om du:
- har filen det rigtige sted og med det rigtige navn?
- har store/små bogstaver, der driller
- har fejl i selve CSS'en
- andet

Du har sikkert lavet en banal fejl, som vi alle laver, men det er svært
at hjælpe uden et link.
Så upload på dit webhotel eller hos din udbyder og send linket.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Henrik jensen

Dato : 19-09-07 20:39

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> at hjælpe uden et link.
> Så upload på dit webhotel eller hos din udbyder og send linket.
<head>
<title>mit dokument</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css">
</head>
<h1>mit første stylesheet</h1>
Det er sådan min kode ser ud + jeg referer til:body {
   background-color: #FF0000;
}

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-09-07 21:03

On 19 Sep 2007 19:38:40 GMT, Henrik jensen <henrik.lai@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
></head>
><h1>mit første stylesheet</h1>
>Det er sådan min kode ser ud + jeg referer til:body {

Og ligger din "style.css" så i mappen "style" som en undermappe under
den mappe, hvor ovenstående fil ligger i?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-09-07 21:40

Henrik jensen skrev:

> <link rel="stylesheet" type="text/css"
> href="style/style.css">
>
> Det er sådan min kode ser ud

Hvorfor kommer du med kode, når du bliver bedt
om et link?

Jeg kan ikke se hvad der ligger i style/style.css,
da jeg ikke kender resten af adressen.

Er der en god grund til at du spilder vores tid med
at undlade at sende et link, så vi kan se hvorfor det
laver fejl?

Skal du have hjælp en anden gang, er det en god
ide at sende et link direkte din den side du har
problemer med.

Der er ingen der gider at klippe din medsendte
kode ud, gemme den på egen maskine, og derefter
teste hvordan det ser ud - og i dit tilfælde kan det
slet ikke lade sig gøre, da vil ikke kender indholdet
af din css-fil og hvor den ligger.

Det er meget nemmere bare at sende et link, hvad
er der galt i det?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 20-09-07 04:26

"Henrik jensen" skrev i en meddelelse...
<SNIP>
> [...]
> </head>
> <h1>mit første stylesheet</h1>
> Det er sådan min kode ser ud + jeg referer til:body {

Så en lille venlig opfordring. Det er fint nok, du svarer nedenunder det
citerede, men...Kunne man ikke få dig til at klippe alt det tekst væk, du
ikke svarer på - altså også folks hilsner? Det vil lette overskueligheden,
og derfor vil du også have ulig større chance for svar.

MVH
Rune Jensen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 20-09-07 06:00

Det var det, jeg mente, da jeg tidligere skrev:
"Jeg troede bare, at der var postet et citat uden kommentar. "

Jeg kunne simpelt hen ikke se, hvad der var hvad.