Arbejdsproces... IE script skal laves W3C ~
Fra : Jesper Rønn-Jensen

Dato : 05-10-07 11:49

Hej gruppe.

Måske kan i hjælpe mig med tips eller links.

Mit problem er at jeg skal "konvertere" et IE script til noget mere
W3C kompatibelt (skal virke i Firefox). Jeg vil gerne gøre dette uden
at have adgang til at rette i sourcen... Dvs. at jeg vil lave og teste
mine rettelser udelukkende i Firefox og når jeg er tilfreds, give
projektejeren besked.

Jeg bruger Firebug, og min plan er at injecte nye metoder med samme
navn som de gamle.

Ex. gammel metode:
function toggle(row_id){
obj = document.all["row"+row_id];
}

Ny metode
function toggle(row_id){
obj = document.getElementById("row"+row_id);
}

Problemet er at jeg ikke synes der sker noget når jeg injecter den ny
metode via Firebug kommandolinien.

Desuden har jeg prøvet med Jesse Rudermans udemærkede JS shell loaded
via bookmarklet, men det giver samme resultat: ingenting.

Kan jeg indsætte den vej? Kender i andre alternativer?

På forhånd tak for input!
/Jesper Rønn-Jensen

www.justaddwater.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 06-10-07 11:38

Jesper Rønn-Jensen <jesperrr@gmail.com> writes:

> Jeg bruger Firebug, og min plan er at injecte nye metoder med samme
> navn som de gamle.

Du kunne overveje at bruge GreaseMonkey. Jeg kender ikke Firebug's
muligheder, men GreaseMonkey er lavet specifikt til at injicere
scripts i andres sider.

/L

Fra : Jesper Rønn-Jensen

Dato : 10-10-07 20:49

Tak for svaret.
I det konkrete tilfælde her kan jeg selfølgelig bruge greasemonkey så
den injecerer script hver gang jeg besøger siden.