spørgsmål til simple password script
Fra : Jesper Hansen

Dato : 30-09-07 10:09

Hej NG

Jeg fik fejlagtigt lagt dette spørgsmål i html gruppen, men blev pænt
henvist til denne gruppen. Mon i kan eller vil hjælpe??

Jeg har fundet og arbejdet lidt med dette simple password script, men har nu
i stedet brug for at det åbner i samme vindue, i stedet for at det ellers
åbner i et nyt. Hvordan gøres dette???

window.open('gate.html'); åbner siden i et nyt vindue, hvad skal der stå for
at åbne det i samme vindue som man er i??

Scriptet ser sådanne ud:

<SCRIPT>
function passWord() {
var testV = 1;
var pass1 = prompt('Indtast dit kodeord',' ');
while (testV < 3) {
if (!pass1)
history.go(-1);
if (pass1.toLowerCase() == "åbne") {
alert('Rigtigt!');
window.open(gate.htm');
break;
}
testV+=1;
var pass1 =
prompt('Access Denied - Kodeord forkert, Prøv venligst igen.','Kodeord');
}
if (pass1.toLowerCase()!="password" & testV ==3)
history.go(-1);
return " ";
}
</SCRIPT>
<CENTER>
<FORM>
<input type="button" value="Indtast kodeord" onClick="passWord()">
</FORM>
</CENTER>

På forhånd tak og venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-09-07 15:52

Jesper Hansen skrev:

> Hvordan gøres dette?

Prøv at se metoden på

http://html.dk/scripts/javascript/00007/

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Hansen

Dato : 30-09-07 16:06

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Prøv at se metoden på
>
> http://html.dk/scripts/javascript/00007/
>
> --
Tak for dit svar, jeg har skam kigget på den løsning. Tror måske jeg er nød
til at kigge lidt efter noget mere effektivt og noget der ikke kan aflæses
ved "vis kilde"

Har du nogle forslag??

Helst noget der kan indarbejdes i Frontpage??

På forhånd tak for hjælpen

Jesper c",)

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-10-07 23:59

Jesper Hansen skrev:

> nødt til at kigge lidt efter noget mere effektivt
> og noget der ikke kan aflæses ved "vis kilde"

Jamen, her er der ikke noget der kan aflæses,
læs lige artiklen igen!

> Helst noget der kan indarbejdes i Frontpage?

Alt kan indlæses i Frontpage.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Hansen

Dato : 02-10-07 11:06

> Jamen, her er der ikke noget der kan aflæses,
> læs lige artiklen igen!

> Alt kan indlæses i Frontpage.

Det er heller ikke fordi jeg mener at det script du henviser til kan læses
med "vis kilde", men det var generelt at enten kunne de eller også var de
lidt for simple, hvis man taster forkert så er man væk fra vores sider. og
nå man først har været der en gang kan man linke og bruge tilbage knappen
osv.

Men jeg takker for din hjælp.
Jeg er efterhånden ved at give op, jeg har forsøgt at læse mig til lidt
viden om PHP, men jeg er nok ikke skarp nok.

Venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Rune Jensen

Dato : 02-10-07 17:20

"Jesper Hansen" x'er for mail)> skrev i en meddelelse...

> [...]
> nå man først har været der en gang kan man linke og bruge tilbage knappen

Du henviser til, man kan komme ind på siden, hvis man bruger tilbageknappen,
eller hvis man bookmarker siden?

Jeg tror, det er enten redirect og/eller session, du er efter. Men det er
ASP/tilsvarende i PHP, hvis du bruger det. Jeg tror slet ikke, du kan lave
et ordenligt password protection script i JavaScript, hvis det virkelig skal
holde, det er for usikkert.

Prøv i serverside i den passende ASPHP- gruppe. De er ret kvikke som
regel

MVH
Rune Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-09-07 21:29

Jesper Hansen wrote:

> Jeg har fundet og arbejdet lidt med dette simple password script,

I en anden tråd ovre i html-gruppen, hvor du lige kommer fra, blev det
påpeget, at login baseret på et javascript ikke har den store værdi.

Overvej, om ikke du skulle lave noget serverside-login i stedet. Det kan
ikke omgås og er derfor mere sikkert. jeg har noget her, du kan kigge på:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/pass.asp

Når du har besluttet at bruge enten asp eller php, bør du om behov for hjælp
stadig er der, spørge i relevante gruppe:

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk