Fejlmelding ved afvikling i Internet Explo~
Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 27-09-07 21:00

Er der nogen her der kan hjælpe med nedennævnte:
Ved afvikling af en java-script i Internet Explorer viser den
flg.:
Linje: 1
Linje: 1
Fejl: `parent.topframe._STNS´er null eller ikke et
objekt
URL-adresse:http://www.ugelvand.dk/mainforside.asp

Hvad kan være galt....

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 27-09-07 23:01

Lars Bjarne Christensen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> Linje: 1
> Linje: 1
> Fejl: `parent.topframe._STNS´er null eller ikke et

Ingen fejlmelding her.

PerR

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 27-09-07 23:29

Per Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Lars Bjarne Christensen wrote in
> dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Ingen fejlmelding her.
>
> PerR

Hej Per!

Tak for dit svar. Jeg fik det nok ikke tydelig gjort det nok.
Forsiden: default.asp loader fint ind, fejlmelding kommer når jeg
prøver at aktivere en af undermenuerene. Jeg bruger den sidst nyd
Internet Explorer 7.0 som test browser. Når jeg kører samme test
i Mozilla Firefox kører det upåklageligt. Men de fleste køret jo
IE, så jeg skulle gerne have rettet fejlen....

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 28-09-07 00:05

Lars Bjarne Christensen <lbc@fiberpost.dk> writes:

> [...]
> Linje: 1
> Linje: 1
> Fejl: `parent.topframe._STNS´er null eller ikke et

Godt spørgsmål.
Alt hvad jeg kan se på siden er et landskabsbillede, tre blå bølgestreger
og en tæller. Der er intet der reagerer hvis jeg klikker på det.
Der er ingen scripts på siden.

HTML'en validerer helt sikkert ikke. Der er et ekstra HTML-dokument
efter det første (dog uden indhold).

/L

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 28-09-07 06:24

> Alt hvad jeg kan se på siden er et landskabsbillede, tre blå bølgestreger
> og en tæller. Der er intet der reagerer hvis jeg klikker på det.
> Der er ingen scripts på siden.

Du ser ingen problemer med http://www.ugelvand.dk/mainforside.asp
Men derimod på www.uglevand.dk/default.asp

Umiddelbart går den fint ind - indtil man holder musen henover et menupunkt.
Så kommer den nævnte fejlmelding i javascriptet.
Jeg kan ikke overskue, hvad der går galt, da selve filen stmenu.js er sat op
helt uden linieskift eller andet, der kan gøre koden overskuelig.

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 28-09-07 06:38

Philip Nunnegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> helt uden linieskift eller andet, der kan gøre koden overskuelig.
> Hej Lasse! Tak for dit svar. Linket burde fra begyndelsen have været:
http://www.default.asp, som er forsiden. Den bliver læst rigtig ind ved start,
men problemet opstår i IE når du på forsiden klikker på et link i undermenuen.
Den fejlmelding der fremkommer, kan jeg ikke tolke eller forstå hvad menes
med, derfor har jeg søgt hjælp i dette forum.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 28-09-07 13:36

Faktisk www.ugelvand.dk/default.asp (ingen ugler i den mose)

> Umiddelbart går den fint ind - indtil man holder musen henover et
> menupunkt. Så kommer den nævnte fejlmelding i javascriptet.

Korrekt. Fejlen ser ud til at være at parent.topframe ikke findes.
Fejlen rapporteres forskelligt for IE, Firefox og Opera, men de giver
allesammen fejlbeskedder, som man kan se hvis man har fejl-konsollen
åben.

> Jeg kan ikke overskue, hvad der går galt, da selve filen stmenu.js er
> sat op helt uden linieskift eller andet, der kan gøre koden
> overskuelig.

Fejlen kommer nok af at der ikke *er* en frame i framesette der hedder
"topframe". Ret navnet fra "banner2" til "topframe", og så forsvinder
fejlbeskedden, i hvert fald i Opera.

Held og lykke
/L

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 28-09-07 15:00

Lasse Reichstein Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> DHTML Death Colors: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/rasterTriangleDOM.html>
> 'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'
Hej Lasse!

Godt gået må jeg sige og tak for din interesse og svar på mit problem. Det
anbefalede virker og siderne kører nu perfekt. Alt er jo let når man har stor
indsigt i kodning, så tak for det gode råd og god weekend!