proppe vbscript ind i et javascript
Fra : Jesper F

Dato : 22-09-07 22:35

Jeg sender nogle værdier fra en formular på en side og skal bruge dem i et
javascript på den næste side.

Dvs. jeg på min modtagerside skal bruge noget i stil med:

<%
Dim adresse,bynavn,postnr,land
adresse=request.form("adresse")
bynavn=request.form("bynavn")
postnr=request.form("postnr")
land=request.form("land")
%>

<script type="text/javascript">
var address = <%response.write adresse & " " & postnr & " " & bynavn & " " &
land%>;
</script>

men det kan javascript vist ikke finde ud af da jeg jo vist placerer
vbscript ind i javascript.

Hvordan kan jeg gøre dette?

/ Jesper

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 22-09-07 23:01

> var address = <%response.write adresse & " " & postnr & " " & bynavn & " "
> & land%>;
> men det kan javascript vist ikke finde ud af da jeg jo vist placerer
> vbscript ind i javascript.

Jeg _mener_ at have prøvet det en gang med held, men er dog ikke sikker.
Du kan jo afprøve det og se, om det virker.

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-07 23:09

> [...]
> & land%>;
> </script>
>
> men det kan javascript vist ikke finde ud af da jeg jo vist placerer

Hej Jesper,

Det du beskriver er ikke VBscript...
Det er ASP... Indrømmet at ASP minder meget meget om, og er stort set det
samme som, VB, men der er visse forskelle...

Du burde ikke have problemer.
Jeg har selv lavet nogenlunde det samme.
Jeg bruger dog noget i stil med:

<%
Dim adresse,bynavn,postnr,land
adresse=request.form("adresse")
bynavn=request.form("bynavn")
postnr=request.form("postnr")
land=request.form("land")

Text = adresse & " " & postnr & " " & bynavn & " " & land
%>

<script type="text/javascript">
var address = <%=Text%>;
</script>

Og det virker fint !

<%=Text%>; bliver Client-side konverteret til ren tekst...

Neuhafen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-09-07 00:47

On Sun, 23 Sep 2007 00:09:17 +0200, <Neuhafen sNaBeL-A Neuhafen.dk>
wrote:

>Det du beskriver er ikke VBscript...
>Det er ASP... Indrømmet at ASP minder meget meget om, og er stort set det
>samme som, VB, men der er visse forskelle...

Hmm ... Det er vel ASP skrevet i VBScript.
ASP kan skrives i såvel JScript som VBScript.

Så ja, det er ASP, men det er også VBScript

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-09-07 00:51

On Sat, 22 Sep 2007 23:34:47 +0200, "Jesper F"
<jesperfjoelner@hotmail.com> wrote:

> [...]
>land%>;
></script>
>
>men det kan javascript vist ikke finde ud af da jeg jo vist placerer

Det *skal* JavaScript heller ikke finde ud af, for JAvaScript'et ser det
aldrig.
Din ASP/VBScript foregår på serveren, og serveren sender ren tekst/HTML
til browseren, som så afvikler dit JavaScript.

Så hvis ellers din ASP genererer den rigtige tekst er der ingen
problemer - hvilket du akn se i din browsers kildekode, om den gør.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jesper F

Dato : 23-09-07 17:38

> Så hvis ellers din ASP genererer den rigtige tekst er der ingen
> problemer - hvilket du akn se i din browsers kildekode, om den gør.

Ok, jeg arbejder videre. Tak for hjælpen!

/ Jesper

Fra : Martin

Dato : 23-09-07 21:55

Jørn Andersen wrote:
> [...]

hvis vi nu siger adresse = kongensgade, postnr = 1000, bynavn =
københavn og land = danmark

Så vil din var address se således ud

var address = kongensgade 1000 københavn danmark;

Det kan javascript helt sikkert ikke lide, den tror jo den skal have fat
i 4 variabler.

Så hvis du istedet lige smider nogle klammer rundt om så javascript kan
se det som en streng

var address = "<%response.write adresse & " " & postnr & " " & bynavn &
" " & land%>";

Så vil din address se således ud

var address = "kongensgade 1000 københavn danmark";

Fra : Jesper F

Dato : 24-09-07 08:38

> Så vil din address se således ud
>
> var address = "kongensgade 1000 københavn danmark";

Det var præcis det der var problemet. Jeg manglende anførselstegnene.
Mange tak for hjælpen.
Jeg bruger det til at sende en adresse til Google Maps API.

/ Jesper