Hent div ID'et fra this
Fra : Martin

Dato : 18-09-07 14:19

Hej!

Jeg sidder og bøvler med at hente ID'et fra et div element med en
onclick="activate(this)" funktion på.
Altså

Jeg skal lave en switch på ID'et, så derfor ville det da være rart at få
det ud.

function activate(field) {
alert(field);
// Giver [object HTMLDivElement]
// prøver jeg med $(field); (samme som document.getElementById(field)
// giver den samme resultat
switch(field) {
case 'foo': alert('Hurraaa!'); break;
default: alert('Buuuh!'); break;
}
}

Jeg får hele tiden smidt buuh i hovedet :(

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 18-09-07 15:27

Martin <news@natten-i.dk> writes:

> Jeg sidder og bøvler med at hente ID'et fra et div element med en
> onclick="activate(this)" funktion på.
> Altså
> function activate(field) {
> switch(field) {