IP adresser hvordan tildeles ?
Fra : urlex

Dato : 25-09-07 19:42

Hvor jeg før havde et USB-modem og dynamiske IP-adresser, har jeg
efter selv at sætte Router og ADSL ETH modem op fået en statisk IP-
adresse dvs. fast adresse (er hele tiden på nettet), det jeg undrer
mig over at de forskellige url-links på Google IP adress giver mig en
beliggenhed i Europa der er langt fra den rigtige
installeringsadresse eks. er min IP registreret en by i Holland nu er
jeg på i Hannover Deutschland og har også været mange andre lande, det
fortæller mig at der er et syndigt rod på IP-adresserne beliggenhed,
har jeg ret i det ?
PS ! Jeg har ikke fortalt min internetudbyder at jeg har skiftet fra
USB til ETH og har heller ikke tænkt at gøre det, bør jeg det ?
Da jeg havde nogle problemer med at sætte routeren op, resette jeg den
også ADSL modemmet og så fik jeg uden at indtaste login-oplysninger
straks adgang til internettet, er det normalt ?
vh urlex

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-09-07 21:10

urlex skriver:

> PS ! Jeg har ikke fortalt min internetudbyder at jeg har skiftet fra
> USB til ETH og har heller ikke tænkt at gøre det, bør jeg det ?

Hvis din udbyder tildeler dig en adresse dynamsik og du så går ind og
sætter en fast ip op på WAN siden skal du nok blive lukke tned, når de
finder ud af det.

> Da jeg havde nogle problemer med at sætte routeren op, resette jeg den
> også ADSL modemmet og så fik jeg uden at indtaste login-oplysninger
> straks adgang til internettet, er det normalt ?

Komer an på, hvad type internet du har.

Fortæl om leverandør, ADSL type og hvad din ADSL type kaldes hos
leverandør.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-09-07 06:26

On Tue, 25 Sep 2007 22:10:25 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Hvis din udbyder tildeler dig en adresse dynamsik og du så går ind og
> sætter en fast ip op på WAN siden skal du nok blive lukke tned, når de
> finder ud af det.

I langt de fleste tilfælde vil det ske helt af sig selv. Det er
normalt ikke noget, der kræver manuel indblanden, eller for den sags
skyld, at nogen skal 'finde ud af det'.

-A

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-09-07 09:05

"urlex" skrev i en meddelelse
> [...]
>installeringsadresse eks. er min IP registreret en by i Holland nu er
>jeg på i Hannover Deutschland og har også været mange andre lande,

Du har ikke noget tor/onion/lignende ting kørende installeret ?

Fra : urlex

Dato : 26-09-07 18:05

On 26 Sep., 11:04, "Sune Storgaard" <nos...@strueradsl.invaliDK>
wrote:

> Du har ikke noget tor/onion/lignende ting kørende installeret ?

Jeg ved ikke hvad tor/onion/lignende ting er
Jeg vil ikke her skrive min "faste IP" adresse, men lige nu vises det
at jeg er på Amsterdam ?
og der befinder jeg mig aldeles ikke !
Det er det jeg gerne vil have forklaret, jeg har også været på
Hannover, Athen ja snart alle større byer i Europa

http://www.arin.net/whois/
OrgName: RIPE Network Coordination Centre
OrgID: RIPE
Address: P.O. Box 10096
City: Amsterdam
StateProv:
PostalCode: 1001EB
Country: NL

ReferralServer: whois://whois.ripe.net:43

NetRange: (her har jeg slettet)
CIDR:
NetName:
NetHandle:
Parent:
NetType: Allocated to RIPE NCC
NameServer: NS-PRI.RIPE.NET
NameServer: NS3.NIC.FR
NameServer: SEC1.APNIC.NET
NameServer: SEC3.APNIC.NET
NameServer: SUNIC.SUNET.SE
NameServer: TINNIE.ARIN.NET
NameServer: NS.LACNIC.NET
vh urlex

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-09-07 18:31

urlex skriver:

> Jeg ved ikke hvad tor/onion/lignende ting er
> Jeg vil ikke her skrive min "faste IP" adresse, men lige nu vises det
> at jeg er på Amsterdam ?

Du sender den alligevel med, hvorfor så ikke skrive den ?
87.203.147.72

Du er tilbage i Grækenland.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 28-09-07 13:27

> Du er tilbage i Grækenland.

Jeps, http://www.maxmind.com/app/lookup_city siger:

87.203.147.72 GR Greece 35 Attiki Voúla 37.8500 23.7667 OTEnet S.A. OTEnet
S.A.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : urlex

Dato : 28-09-07 14:22

On 28 Sep., 15:27, "Michael Kjærsgård" <m...@vindenand.dk> wrote:

> Jeps,http://www.maxmind.com/app/lookup_citysiger:
>
> 87.203.147.72 GR Greece 35 Attiki Voúla 37.8500 23.7667 OTEnet S.A. OTEnet
> [...]

NEJ der befinder jeg mig ikke, kan kun sige at der er et syndigt rod
her mht tildeling af IP
Your IP Address   85.73.152.123
Countries   Greece
Region   19 (Preveza)
Global Cities   Párga
Latitude/Longitude   39.2831/20.3964
ISP   OTEnet S.A.

Iflg. Earth Google com er afstanden til der hvor jeg lige nu har IP =
573 km i luftlinie
vh urlex

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-07 16:33

urlex skriver:

> NEJ der befinder jeg mig ikke, kan kun sige at der er et syndigt rod
> her mht tildeling af IP

Tildeling ?

Du påstår at du har sat den op til fast IP.

Hvis du skal have yderligere hjælp, bliver du nødt til at svare på
nedenstående, som jeg nu skriver for 3. gang:

Hvis din udbyder tildeler dig en adresse dynamik og du så går ind og

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 30-09-07 13:08

On Tue, 25 Sep 2007 11:41:35 -0700, urlex <rolex6996@kokage.dk> wrote:

>fortæller mig at der er et syndigt rod på IP-adresserne beliggenhed,
>har jeg ret i det ?

Ja. Det er ikke muligt entydigt at fastslå hvor en IP-adresse befinder
sig. Alle de tjenester der forsøger, kan kun give et bud.

Det eneste der er centralt registreret er hvilken udbyder, der
benytter IP-adresserne.
Du benytter udbyderen OTEnet i Grækenland.

Dette svar:
>http://www.arin.net/whois/
>OrgName: RIPE Network Coordination Centre
>OrgID: RIPE

Det skyldes at du har brugt et værktøj fra ARIN.
ARIN tildeler IP-adresser i Amerika og henviser videre til RIPE.
RIPE, som er den tilsvarende organisation i Europa, bor i Amsterdam -
derfor får du Amsterdam som svar.

Et mere korrekt svar vil være dette (som fås ved at spørge RIPE)
http://www.ripe.net/whois
| inetnum: 87.203.32.0 - 87.203.255.255
| netname: OTENET
| descr: Multiprotocol Service Provider to other ISP's and End Users
| descr: located in Greece and having nodes in 63 cities
| country: GR

Du befinder dig altså nok i en af de pågældende 63 byer og at komme
det meget nærmere det vil altid være baseret på meget usikkert
gætværk.

Nogle vil gætte på at du bor i samme by som din udbyder:
Men det er der jo ingen garanti for.

/Jarlskov